۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۰۱۸۴۶
معاونت آموزش تشکل جهادی میقات الظهور مطرح کرد؛

اعزام طلاب به مناطق سیل زده گلستان فرصت خوبی برای وحدت شیعه و سنی

اعزام طلاب به مناطق سیل زده گلستان فرصت خوبی برای وحدت شیعه و سنی
حجت الاسلام افشار اظهار داشت: اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده فرصت خوبی برای برقراری ارتباط و وحدت شیعه و سنی بود.

حجت الاسلام محمد امیر افشار معاونت آموزش تشکل جهادی میقات الظهور در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری رسا به بیان جزییات اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده مازندران و گلستان پرداخت و گفت: اعزام گروه های جهادی جهت خدمت رسانی به مناطق سیل زده شمال کشور از شهرهای مختلف صورت گرفت.

وی افزود: تشکل جهادی میقات الظهور در طول سال در ایام اعتکاف و عمران و آبادانی مناطق محروم کشور و مبلغ راهیان نور فراخوان اعزام دارد و در این سیل اخیر شمال کشور هم فراخوان اعزام داشت و افراد بدون هیچ چشم داشت مادی و با وجود بدترین شرایط جوی استقبال خوبی داشتند.

اعزام طلاب به مناطق سیل زده گلستان فرصت خوبی برای وحدت شیعه و سنی

حجت الاسلام افشار اظهار داشت: در گروه های جهادی علاوه بر طلاب و روحانیون از قشرهای مختلف از جمله معلمان، مهندسان و پزشکان از شهرهای مشهد، قم، شیراز، تهران، زنجان و دیگر شهرها برای خدمت رسانی به مردم سیل زده حضور داشتند.

معاونت آموزش تشکل جهادی میقات الظهور با اشاره به چگونگی اعزام و حضور افراد در مناطق سیل زده گفت: ابتدا قبل از اعزام افراد، از مناطق سیل زده تحقیق و بررسی شد تا با نیازهای مردم آن منطقه بیشتر آشنا شوند سپس برای حضور در منطقه با ارگان های دولتی و غیردولتی از جمله هلال احمر، سازمان مدیریت بحران استان، سپاه پاسداران و بسیج هماهنگی های لازم صورت گرفت.

اعزام طلاب به مناطق سیل زده گلستان فرصت خوبی برای وحدت شیعه و سنی

وی گفت: اعزام و تقسیم افراد به مناطق مختلف سیل زده با برنامه ریزی و بنابر خصوصیات فردی و مهارت و تخصص افراد در زمینه های مختلف صورت می گرفت.

حجت الاسلام افشار اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده را فرصت خوبی برای برقراری ارتباط و وحدت شیعه و سنی دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم در مناطق سیل زده اهل سنت بودند و اعزام طلاب و روحانیون شیعه به این مناطق فرصت خوبی را برای برقراری ارتباط ، وحدت و حسن ظن ایجاد کرد و نمازهای جماعت در کمپ ها با حضور اهل سنت و شیعه برگزار می شد و نسبت به دوستان و طلاب لطف و محبت فراوان داشتند.

اعزام طلاب به مناطق سیل زده گلستان فرصت خوبی برای وحدت شیعه و سنی

معاونت آموزش تشکل جهادی میقات الظهور با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مناطق سیل زده بیان داشت: برخی از افراد در برای رسیدگی و کمک سیل زدگان در منازل اعزام می شدند و برخی دیگر برای کمک به اهالب منطقه برای سدسازی جهت پیشروی سیل حضور داشتند و در کل هر جا که نیاز فوری بود دوستان در آن منطقه حضور فعال داشتند.

وی در پایان گفت: تشکل جهادی میقات الظهور حدود 200نفر از طلاب و روحانی و دیگر قشرها در ایام نوروز به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام داشته است و برای حضور در مناطق سیل زده غرب کشور در جلسه آینده تصمیم گیری خواهد شد./1325/

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات