۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۰۱۸۵۲
رییس مجلس شورای اسلامی:

مردم سیل‌زده نگران خسارات نباشند؛ تأمین اعتبار برای خسارات مناطق سیل‌زده

مردم سیل‌زده نگران خسارات نباشند؛ تأمین اعتبار برای خسارات مناطق سیل‌زده
لاریجانی گفت: اگر مردم مغازه‌شان از بین رفته یا کشاورزی داشتند و یا منزلشان آسیب دیده، نگرانی نداشته باشند ما همه این‌ها را تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بعضی از بخش‌ها باید امکاناتی برای پیشگیری فراهم می‌شد که یک طیف وسیع دارد.

وی در این زمینه به مسئله سد برای کنترل آب‌ها، آبخیزداری و امکانات لازم برای لایروبی رودخانه‌ها اشاره کرد و این مسائل را از جمله موضوعاتی دانست که در شرایط فعلی نیز باید کاملاً جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید مسائل را طبقه‌بندی کرد، زیرا بخشی از اقدامات فوری است. همه کارهایی که هم اکنون در بخش‌های مختلف اعم از استانداری، فرمانداری  و بخش‌های اجرایی و نیروهای مسلح انجام می‌ شود برای این است که خسارت‌ ها کاهش یابد و مردم نجات پیدا کنند.

وی بیان کرد: یک بخش کار در شرایط فعلی به برطرف کردن مسائل فوری مردم مربوط است؛ یعنی اگر مغازه‌ یا مزرعه یا دام و خانه‌شان از بین رفته، نگرانی نداشته باشند چون خسارت آن جبران می شود. خوشبختانه در دولت جلسه‌ای تشکیل و در این مورد تصمیم‌گیری شد و حتماً بودجه لازم را برای حل مشکلات ناشی از سیل اختصاص می‌دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: دیروز رهبری معظم انقلاب دستورات خیلی مهمی دادند، هم در مورد پیشگیری و هم شرایط فعلی و تدبیری شده تا بودجه کافی برای این در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر استان‌ها درگیر هستند ولی سطح درگیری متفاوت است، سطح درگیری لرستان خیلی زیاد است و پس از برآورد خسارت در نخستین فرصت خسارت‌های مردم داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی و اضطرابی در مردم نباشد که اگر خسارتی به آن‌ها رسیده این خسارت پرداخت نمی‌شود یا با تأخیر پرداخت می‌شود، برای مسکن‌شان فکر شده و نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه صحبت و بودجه‌ای که موردنیاز دولت باشد در این زمینه تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم خیالشان از این‌ جهت راحت باشد و نگران نباشند، اگر کسی مغازه‌اش را از دست‌ داده یا کشاورزی داشته و مشکلاتی پیدا کرده یا منزلش مشکل پیداکرده، نگرانی نداشته باشد ما همه این‌ها را برایش تأمین می‌کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات