۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۰۱۸۵۷
امیر حیدری:

امدادرسانی ۳۰ بالگرد ارتش در لرستان

امدادرسانی ۳۰ بالگرد ارتش در لرستان
فرمانده نیروی زمینی ارتش از ورود یک تیپ تازه نفس برای تخلیه گل‌ و لای از منازل مردم به منطقه لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برابر هماهنگی و درخواست ستاد بحران و بر اساس اولویت‌های مردم عزیر در پل‌دختر با اعزام تجهیزات و امکانات و برپایی اردوگاه‌های موقت در این شهر و بیمارستان صحرایی نیروی زمینی، اقدامات گسترده تری در حوزه خدمت‌رسانی و امدادرسانی انجام خواهد شد.

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران لرستان و غرب کشور افزود: شب گذشته با تلاش گروه 411 مهندسی نیروی زمینی یکی از راه‌های ارتباطی پل دختر به خرم‌آباد باز شده و تیم‌های سیار دارویی و درمانی نیز در قالب 4 تیم بهداری سیار با خودروهای سنگین و قوی کرایس عازم منطقه هستند تا بدون محدودیت در تردد بتوانند در پل دختر و روستاهای اطراف در خدمت مردم باشند.

وی افزود: یک تیپ کامل با استعداد و تجهیزات لازم برای تخلیه گل‌ولای منازل در منطقه حضور خواهند یافت و آشپزخانه‌های صحرایی نیز به پل دختر برای تامین غذای گرم اعزام شده اند.

امیر سرتیپ حیدری افزود: از صبح امروز فعالیت بالگردهای سنگین ترابری شینوک و همچنین بالگردهای 214 بیشتر شده و نفربرهای بی.تی.آر نیز در پل دختر مشغول کمک رسانی و جابجایی مردم هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بالگردهای نیروی زمینی را در منطقه لرستان افزایش دادیم و علاوه بر فعالیت 14 فروند در مسیر خرم‌آباد به پل دختر از صبح امروز بالگردهای هوانیروز در شهرستان های نورآباد، کوهدشت، الیگودرز نیز فعالیت خود را با هماهنگی بخشداران و فرمانداران در توزیع اقلام ضروری آغاز کرده اند و جمعا بیش از 30 بالگرد ارتش در مناطق مختلف در حال کمک رسانی هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: هر آنچه در توان داریم برای کمک به هم میهنان عزیزمان به کار خواهیم گرفت لیکن برای کمک در اتخاذ تصمیم و هدایت واحد عملیات امدادرسانی تمامی اقدامات خود را بر اساس هماهنگی با ستاد بحران و اعلام نیازمندیهای آنان انجام خواهیم داد.

وی افزود: آماده ایم تا کمک‌های مردم عزیز را نیز در صورتی‌که از طریق هلال احمر و ستادهای بحران تجمیع و در اختیار گذاشته شود در سریع ترین زمان ممکن به دست مردم شریفمان در اقصی نقاط مناطق سیل زده برسانیم.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات