۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۰۱۸۶۱
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

خسارت های وارد شده به کشاورزان پرداخت می شود

خسارت های وارد شده به کشاورزان پرداخت می شود
چنگلوایی با اشاره به نابودی ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان، گفت: خسارات وارد شده به کشاورزان به طور کامل پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امشب در گفت و گو با صدا و سیمای استان، با بیان اینکه خسارت جدی به کشاورزی استان وارد شده است، عنوان داشت: ۶۲ هزار هکتار از اراضی استان شامل گندم، جو، کلزا، سبزی و صیفی جات به زیر آب رفت؛ ۵۵ هزار هکتار زمین به علت بارندگی و باد شدید دچار خوابیدگی شدند ضمن اینکه ۲ هزار و ۴۵۰ رأس دام سبک، طیور و حوضچه‌های ماهی تلف شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه زنبورداران استان نیز دچار خسارت شدند، افزود: کار عمده‌ای که جهاد کشاورزی در این مدت انجام داد تأمین و توزیع علوفه در میان دامداران است که بیش از ۴ هزار تن علوفه هم اکنون و در سیل بهمن ماه توزیع شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۳ هزار و صد تن سبوس در میان دامداران توزیع شده است، ادامه داد: کمک به جابجایی و اسکان موقت دام‌های در معرض سیل به تعداد ۲۲۰ هزار رأس در ده شهرستان، جابجایی ۲۰۰ خانوار عشایری، تأمین ۵۴ دستگاه ماشین آلات سنگین مثل بیل مکانیکی، کمپرسی و لودر، لایروبی ۱۸۰ کیلومتر از نهرها، تکمیل و ترمیم ۱۷۵ کیلومتر از سیل بند‌ها در این مدت از سوی جهاد کشاورزی استان صورت گرفت.

چنگلوایی پیرامون پرداخت خسارت به کشاورزان گفت: با توجه به تأکیدات رهبری و دستورات رییس جمهور عزم جدی برای پرداخت خسارت به کشاورزان وجود دارد و در این باره از کشاورزان عزیز می‌خواهم به جوسازی‌های برخی سودجویان توجه نکنند.

وی در رابطه با خسارات وارده به کشاورزان در سال ۹۵ عنوان داشت: تنها مورد باقی مانده مربوط به کشاورزان شعیبیه شوشتر است که در همین راستا استاندار خوزستان نامه‌ای به رییس جمهور ارسال کرده و دستور اکید آقای روحانی در زمینه پرداخت را  که حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، کسب کرد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات