۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۶۰۱۸۶۳
مسؤول اعزام مبلغ اوقاف تهران مطرح کرد؛

حضور فعال مبلغین در طرح آرامش بهاری

حضور فعال مبلغین در طرح آرامش بهاری
حجت‌الاسلام حسین‌پور گفت: امسال در طرح آرامش بهاری ۱۱۸ مبلغ اعزامی از قم در کنار سایر مبلغین بومی مشغول خدمات‌رسانی به زائران در امامزادگان هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی حسین‌پور سرگروه اعزام مبلغ اوقاف تهران در مورد برنامه‌های اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در اماکن مذهبی اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند" بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی در هر منطقه تبدیل بشوند"، هدف اصلی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه که در سطح استان تهران هستند کار فرهنگی است.

سرگروه اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: از این رو ما سعی کردیم مبلغانی که دارای تخصص هستند در خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد از جمله غرفه چند رسانه‌ای، وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی و بیان شبهات مسقر کنیم.

حجت‌الاسلام حسین‌پور یادآور شد: امامزادگان ما در حال حاضر مجهز به مبلغین کارشناس هستند تا در مباحث روان‌شناسی، کودک و نوجوان در این بقاع خدمات ارائه کنند، استفاده از این مبلغین چند حسن دارد، مسافرانی که در این اماکن توقف دارند از یک سو خوراک فرهنگی را به آن‌ها ارائه می‌کنیم و از طرفی دیگر یک نشاط اجتماعی به مسافرین می‌دهیم.

وی افزود: در عین حال یک مسافر با توقف در این اماکن از خستگی فارغ می‌شود و استراحت می‌کند و آماده ادامه مسیر می‌شوند.

سرگروه اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: همچنین برخی از مسافرین ما دارای یکسری سوالات و شبهات در خصوص حتی سفر هستند که با توقف در این مکان‌ها سوالات‌شان پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌پور در مورد تعداد مبلغین خاطرنشان کرد: در استان تهران ۱۱۸ مبلغ اعزامی از قم در کنار سایر مبلغین بومی در حال خدمات‌رسانی هستند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات