۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۸۶۶
امام جمعه اهل سنت درمیان:

افراطی گری بزرگترین ضربه را به مسلمانان زده است

افراطی گری بزرگترین ضربه را به مسلمانان زده است
امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: موضوع افراطی گری بزرگترین ضربه را به مسلمانان زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان صبح امروز در همایش بزرگ رسول رحمت و نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن خراسان جنوبی اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) هدف از بعثت را تکمیل اخلاق بیان کردند و ایشان به تمام زشتی‌ها پایان دادند.

وی با بیان اینکه مسأله اخلاق در جوامع بشری فراموش شده است، گفت: بسیاری از مشکلات امروز در جوامع بشری نیز به دلیل فراموشی اخلاق است.

امام جمعه اهل سنت درمیان افزود: نماز، روزه، حج و زکات از جمله عباداتی هستند که در میان مسلمانان مشترک است و این عبادات اخلاق را در انسان‌ها درست می‎کند.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه این عبادت‎ها صفات زشت را از وجود انسان‌ها دور می‌کند، تصریح کرد: کرامت و هدایت از جمله صفات مشترک بین قرآن و پیامبر اکرم(ص) است و علم بدون تزکیه مفید نیست.

وی ادامه داد: برخی به نام اسلام، مسلمانان را قتل و عام می‌کنند و سر مسلمانان را می‌برند؛ کسی که در وجودش اخلاق اسلامی نباشد نمی‎تواند صفات پیامبراکرم(ص) را تبیین کند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه باید ویژگی‌های اخلاقی پیامبراکرم(ص) در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: دشمنان به بهانه‌های مختلف توطئه می‎کنند و اسلام را به چالش می‌کشند.

مولوی عبداللهی اظهار کرد: دشمن از اختلاف بین مسلمانان نهایت استفاده را می‎کنند و آن‌‎ها حربه اختلاف را به عنوان حربه برتر انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع افراطی گری بزرگترین ضربه را به مسلمانان زده است، گفت: دشمن با تفکر و سخنانی فرعونی تلاش کرد تا انقلاب اسلامی به چهل سالگی نرسد ولی ناکام ماند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
امان از تفرقه افکنان
0
0