۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۰۱۸۷۳
تلاش آل سعود برای بازگشت به عراق؛

عربستان وعده یک میلیارد دلاری به عراق داد

عربستان وعده یک میلیارد دلاری به عراق داد
عربستان سعودی که برای بازگشت به عراق، وعده اعطای یک میلیارد دلار برای ساخت یک شهرک ورزشی در بغداد داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تارنمای روزنامه «عکاظ»، عربستان وعده اعطای این کمک را در جریان سفر 2 روزه هیات بلندپایه اقتصادی این کشور متشکل از 115 نفر به عراق داده است.

وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان گفت: فعالیت کنسولگری عربستان امروز (پنجشنبه) در بغداد آغاز می شود. سفرعراقی ها به عربستان تا کنون صرفا برای انجام فریضه حج و عمره و یا سفرهای رسمی بوده است.

«ماجد القصبی» با بیان اینکه فعالیت گذرگاه مرزی عرعر میان عربستان و عراق نیز در 6 ماه آینده آغاز خواهد شد، گفت ، سه کنسولگری عربستان در دیگر شهرهای عراق نیز ایجاد خواهد شد.

عربستان از زمان اشغال کویت توسط رژیم صدام در 1990 تا 2017 به مدت 27 سال روابط خود را با عراق به حال تعلیق در آورد و در جریان سفر «عادل الجبیر» وزیر امورخارجه پیشین سعودی به بغداد در اوایل 2017 این روابط به طور رسمی از سرگرفته شد.

رسانه های سعودی اعلام کردند که سفر وزیر تجارت و سرمایه گذاری این کشور به عراق، برای شرکت در دومین اجلاس شورای عالی هماهنگی روابط ریاض – بغداد صورت می گیرد.

این شورا تحت فشار دولت ترامپ، در ژوئن 2017 (خرداد/ تیر 96) با حضور ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، «حیدر العبادی» نخست وزیر وقت عراق و در حضور «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه پیشین امریکا تشکیل شد.

ایرنا

ارسال نظرات