۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۸۸۵
عضو ارشد حزب الله لبنان:

کشورهای عربی به آزادی مقدسات و اراضی خود امید دارند

کشورهای عربی به آزادی مقدسات و اراضی خود امید دارند
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: کشورهای عربی به آزادی مقدسات و اراضی خود از چنگال دشمنان امید دارند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی سخنانی وضعیت داخلی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کشورهای عربی را نابسامان توصیف کرد و گفت: افزایش آمار بیکاری، فقر، بیماری و خودنمایی مشکلات اجتماعی، امنیتی و غیره از مسائلی است که کشورهای عربی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، فلسطین را مساله مهم جهان عرب توصیف کرد و اظهار داشت: خطرات مختلفی طی چند وقت اخیر متوجه فلسطین شده است که به طور نمونه می توان به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی و دست درازی این رژیم بر منطقه جولان سوریه اشاره کرد.

وی تنها امید مردم کشورهای عربی آزادی اراضی، مردم و مقدسات خود دانست و ادامه داد: آمریکا به چپاول ثروت های ملی کشورهای عربی در مقابله حمایت از سران رژیم های فاسد می پردازد.

حجت الاسلام شیخ علی دعموش تصریح کرد: دولت منتخب لبنان باید تلاش وافری برای حل مشکلات داخلی انجام دهد و مردم این کشور انتظار دارند که بحران های موجود در زمینه های گوناگون نظیر برق به پایان برسید زیرا ادامه این نوع مشکلات تاثیر مستقیمی بر پیشرفت اقتصادی لبنان دارد.

وی افزود: حزب الله لبنان آماده همکاری و مشارکت در حل مشکلات حیاتی مردم هستند و دست های خود را برای کمک به مردم و کاهش درد و رنج آنان دراز کرده است.

همچنین «پاول پیلار» تحلیلگر پیشین «سیا» در گفت‎وگویی تصریح کرد: فلسطینیان دریافتند شناسایی الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل توسط آمریکا ممکن است منجر به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل و شناسایی آن از سوی آمریکا شود.

وی ادامه داد: ترامپ هدایای زیادی برای دولت بنیامین نتانیاهو داشته است. یکی از این هدایا انتقال سفارت آمریکا به قدس (اورشلیم) بود و چندین اقدام دیگر نیز انجام داد که منجر به تضعیف بیشتر فلسطینیان شد و آنها را فقیرتر و ضعیف‌تر کرد. ترامپ مشخصاً معتقد است با انجام هر آنچه دولت اسرائیل می‌خواهد بدون آنکه انتظار جبران داشته باشد (انتظار چیزی در عوض داشته باشد) قادر خواهد بود آرای رأی‌دهندگان و مهمتر از آن حامیان مالی ثروتمندی را که هر آنچه اسرائیل می‌خواهد برایش انجام می‌دهند را معطوف به خود کند.

ارسال نظرات