۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۱۹۰۶

تاثیر مهد کودک بر شخصیت کودکان

کودکی به دوره‌ای گفته می‌شود که هنوز کودکان در آن به رشد و تکامل اجتماعی و شخصیتی نرسیده‌اند و به شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی خود قرار می‌گیرند. در این دوران هر آن چه که به کودکان آموزش داده شود در زندگی آنان تاثیر مستقیمی دارد؛ به همین دلیل آموزش در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است. آموزش به کودکان نه تنها باعث شده تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل ممکن از این دوران استفاده کنند؛ بلکه برای ورود به اجتماع نیر آماده شوند.

 

اهمیت آموزش به کودکان در آینده جامعه  

کودکان یکی از ارکان اصلی هر جامعه‌ای شناخته می‌شوند؛ چنانچه به کودکان آموزش و مهارت‌های خوبی آموزش داده شود. آن‌ها رشد کرده و سپس در اختراعات و رشد جامعه تاثیر زیادی می‌‎‌گذارند؛ به همین دلیل امروزه بخش اعظمی از تمرکز دولت‌‌ها به نحوه آموزش به کودکان اختصاص دارد. برای آموزش به کودکان مراکز زیادی تاسیس شدند که خدمات آموزش به آن‌ها را ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به مهد کودک و پیش دبستانی اشاره کرد.

اهداف مهد کودک و پیش دبستانی

مهد کودک و پیش دبستانی دو مرکز آموزشی متفاوت از یکدیگرند که در آن‌ها باتوجه به  مبالغی که تحت عنوان شهریه دریافت می‌کنند و با توجه به گروه سنی کودکان از برنامه‌های آموزشی مختلفی برخوردارند. مهد کودک و پیش دبستانی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

مهد کودک و پیش دبستانی دو زبانه

امروزه یادگیری زبان خارجی نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام افراد یکی از ملزومات محسوب می‌شود؛ یادگیری زبان خارجی در دوران کودکی می‌تواند باعث افزایش فرصت‌های شغلی و اعتماد به نفس برای کودکان شود. کودکان در این دوران می‌آموزند تابتوانند چگونه حروف و اعداد را به زبان انگلیسی تلفط کنند و مکالمه ساده را انجام دهند. به مهد کودک یا پیش دبستانی‌هایی که خدمات آموزش زبان انگلیسی به کودکان را ارائه می‌‌دهند؛ مهد کودک یا پیش دبستانی دو زبانه گفته می‌شود. در این مهد کودک‌ها هدف اصلی در برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی است و در کنار آن‌ها باقی دروس و مطالب نیز به کودکان تعلیم داده می‌شود. به عنوان مثال دروسی مانند ریاضیات و علوم به زبان انگلیسی آموزش داده شده و مربی از کودکان می‌خواهد تا مفاهیم آن‌ها را به زبان انگلیسی یاد گرفته و بیان کنند.

تاثیر مهد کودک بر شخصیت کودکان

مهد کودک یا پیش دبستانی هوشمند

مهد کودک یا پیش دبستانی هوشمند محل آموزشی است که در آن به کودکان با استفاده از ابزارهای دیجیتال یا همان هوشمند آموزش داده می‌شود. مهد کودک هوشمند از نظر  برنامه آموزشی با سایر مهد کودک و پیش دبستانی‌ها تفاوت‌هایی ندارند؛ تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از روش‌های آموزشی است. مهد کودک یا پیش دبستانی هوشمند از بردهای الکترونیک برای آموزش استفاده می‌کنند تا بتوانند به کودکان دروس را به طور باکیفیت آموزش دهند. از  طرفی در مهد کودک‌های هوشمند مربیان مهد کودک زمان بیشتری را برای آموزش کودکان بر عهده دارند؛ چرا که بیشتر خدمات آموزش در مهد کودک با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می‌گیرد و مربیان مانند مربیان مهد کودک و پیش دبستانی‌های معمولی بیشتر زمان خود را به طراحی روش‌های آموزشی اختصاص نمی‌دهند که این کار باعث شده تا آن‌ها بتوانند بیشتر روی فرآیند یادگیری کودکان تمرکز کنند و زمان بیشتری را کودکان بگذرانند. یکی دیگر از مزایای مهد کودک و پیش دبستانی هوشمند، آشنا کردن کودکان با ابزارها و اختراعات به روز است که باعث شده کودکان درک جدیدی از محیط پیرامون خود را داشته باشند. استفاده از ابزارهای دیجیتال به کودکان این امکان را می‌دهد تا قوه تخیل خود را بهبود ببخشد و آن را جهت طی کردن مراحل تحصیلی آینده، استفاده کنند. از طرفی  مهد کودک یا پیش دبستانی هوشمند علاوه بر مزایایی که دارد می‌تواند در بعضی از جنبه‌ها برای کودکان نیز مضر باشد. استفاده بیش از حد از ابزارهای دیجیتال در روح و روان کودکان تاثیر مخربی می‌گذارد و آن‌ها را با مشکلاتی از قبیل کم‌خوابی، بی‌خوابی و دیابت، کم تحرکی مواجه می‌کند؛ بنابراین امروزه بهتر است مهد کودک‌های هوشمند از فعالیت و کلاس‌هایی بدون نیاز به ابزارهای دیجیتال نیز استفاده کنند تا کودکان هم در برنامه‌های خودشان تنوع داشته و هم بتوانند از این سبک آموزشی نهایت بهره را ببرند.

تاثیر مهد کودک بر شخصیت کودکان

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

منبع: ایرانگان

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری رسا در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
با سلام
مطلب مفیدی بود
ممنون
0
0