۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۱۹۱۰
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

رونق تولید تنگناهای اقتصادی و مشکلات معیشتی را برطرف می کند

رونق تولید تنگناهای اقتصادی و مشکلات معیشتی را برطرف می کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رونق تولید به برون رفت از تنگناهای اقتصادی می انجامد، گفت: باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت تا راه برای سرمایه گذاری صحیح هموار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، پایبندی به اصول را مبنای رشد و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: مکتب و نظریه ای پایدار و بالنده است که از عقبه عقلانی، علمی و پشتوانه معرفتی برخوردار باشد.

وی رهبری صالح را دومین عامل تداوم انقلاب دانست و ادامه داد: اگر مکتبی از پشتوانه عقلانی، علمی و معرفتی برخوردار باشد، اما پیشوای معتقد به مبانی نداشته باشد نمی تواند به بالندگی دست پیدا کند، بنابراین همه مسؤولان باید از مدیریت سیاسی مبتنی بر آموزه های دینی برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عامل سوم تداوم انقلاب اسلامی را حضور مردم و آحاد مختلف جامعه دانست و تأکید کرد: بدون حضور مردم حتی اگر رهبر جامعه معصوم هم باشد، باز هم راه برای رشد و بالندگی باز نیست؛ ملت ها هستند که راه برای نقش آفرینی انبیا و حضور مؤثر حکام عادل فراهم می سازند و بدون شک عدم حضور آن ها به فراهم آمدن زمینه حکمرانی حکام طاغوت می انجامد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اندیشه دینی و انقلابی امروز با قدرت در مرز رژیم صهیونیستی حضور دارد، افزود: اندیشه دینی کشورهای اسلامی را از سیطره استکبار خارج کرده است؛ این اندیشه در عراق راه را برای حضور نمایندگان اصلی سیاسی آن ها و حکمفرمایی مرجعیت فراهم کرده است؛ این اندیشه سبب شده است که رییس جمهور آمریکا بعد از هفت تریلیون دلار هزینه در خاورمیانه به صورت شبانه و چراغ خاموش برای سرکشی از نیروهایش در عراق حاضر شده و سپس بگریزد؛ امروز امت اسلامی راه را برای حضور نظام های سیاسی مبتنی بر اراده ملت ها فراهم کرده اند و این مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز نزاع ما با استکبار جهانی بر سر حاکمیت ملت ها بر سرنوشت خودشان است و باید راه برای حاکمیت مردم فلسطین و سرزمین های عرب بر سرنوشت خودشان باز شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه همه انبیا برای تربیت انسان آمده اند، گفت: ضرورت نگاه به خویشتن که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید کرده اند، چکیده آموزه های وحیانی است، زیرا این دغدغه انسان را نسبت به مسائل پیرامون خویش مسؤول می سازد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه ضرورت خودسازی و نیکوکاری ابراز داشت: حمایت از مردم سیل زده و حضور در عرصه رونق تولید از مصادیق امروزی نیکوکاری است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به بارندگی ها و سیل اخیر در کشور گفت: در این تحولات اقلیمی در 13 روز اول سال حدود 90 میلیارد متر مکعب بارش داشته ایم  که ظرفیت بسیار عظیمی را پیش روی کشورمان قرار می دهد؛ امروز به همت مهندسان کشور 172 سد داریم که اگر این سد ها وجود نداشت، بدون شک بسیاری از استان ها زیر آب می رفتند؛ بسیج شدن نیروهای مختلف و حضور مؤثر مهندسی سپاه و ارتش در کنار مدیران با هدایت رهبری راه را برای مدیریت بحران سیل هموار کرد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: باید کارهای نیک و خیر ملت بزرگ ایران همانند مهمان نوازی مردم شریف شیراز که در خدمت مسافران نوروزی قرار گرفتند تداوم پیدا کرده و همه اقشار اعم از کم درآمد و پردرآمد نسبت به کمک و حمایت از سیل زدگان اهتمام ورزند تا هموطنان عزیز ما در استان های مختلف احساس امنیت و آرامش کنند.

وی ادامه داد: دولتمردان دور از اخلاق آمریکا بدانند ملتی که انقلاب را با اقتدار پاس داشته است، با اقتدار از پیچ ها عبور می کند و رحمت الهی را متوجه خود می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رونق تولید به برون رفت از تحریم ها و تنگناهای اقتصادی می انجامد؛ امروز وزن علمی و سیاسی کشور اقتضا دارد که به وزن اقتصادی بزرگ و بالنده تبدیل شویم که هیچ قدرتی نتواند بر ما تأثیر داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرشان کرد: حلقه اقتصادی واشنگتن یکی از پنج حلقه ای است که در زمینه تحریم ایران به آمریکا مشورت می دهد؛ آقای پاتریک از اعضای این حلقه در سمیناری در دی ماه 96 گفته است «اقتصاددانان ایران و مدیران بزرگ قدرت تصمیم های سخت ندارند»، بنابراین ما باید هزینه ها و مصرف را به حداقل کاهش دهیم؛ ایران از 37 میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی، معادن فعال، جامعه مهندسی بسیار کارآمد و شرکت های دانش بنیان در کنار ذخایر عظیم نفت و گاز بهره مند است، بنابراین اگر رابطه خود را با خام فروشی کاهش داده و رو به اقتصاد دانش بنیان بیاورد با تحول عظیم رو به رو شده و به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل خواهد شد.

وی راهکار پویایی اقتصاد کشور را رونق تولید دانست و ابراز کرد: موانع پیش روی تولید باید برداشته شده و سرمایه ها به سوی تولید ملی هدایت شوند؛ دولتمردان بدانند که برای تولید نیازمند نقشه راه هستیم و همه کسانی که در عرصه های اقتصادی فعال هستند باید منابع خود را به سوی تولید حقیقی هدایت کنند و ارز را در خدمت اقتصاد داخلی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت تا راه برای سرمایه گذاری صحیح هموار شود، اضافه کرد: نظام بانکی با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی باید اصلاح شود./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات