۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۶۰۱۹۱۷
امام جمعه موقت تبریز:

برخورد سیاسی و جناحی با حوادث و بلایای طبیعی صحیح نیست

برخورد سیاسی و جناحی با حوادث و بلایای طبیعی صحیح نیست
حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: گاهی متوجه نیستیم که با تخریب یک عده‌ و ناکارآمد نشان دادن آنها، کار بزرگی نمی‌کنیم، نباید در بلاهای طبیعی برخورد جناحی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که هدف اضلی توطئه‌های دشمن، استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از نسل جوان جوامع اسلامی است، اظهار داشت: دشمن هدف خود را جوانان کشور قرار داده و با اقدامات علمی و هنری سعی در القای فضای ناامیدی در جامعه دارد.

وی با بیان این‌که آمریکا سال‌ها با دارایی سلاح هسته‌ای و حق وتو ژست قلدر مابانه‌ای داشته است، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با با وجود داشتن بمب اتم سال‌هاست که به بهانه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای تحریم های ظالمانه و خصمانه علیه ملت ایران اعمال کرده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جهانیان می دانند که ایرانبه دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اما فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای اقتدار برای کشور می‌آورد و شکر خدا علم این دانش در اختیار ما بوده و هر موقع رهبر معظم انقلاب صلاح بدانند در نهایت اندازه و در بخش های مختلف از این فناوری صلح‌آمیز استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید اظهار داشت: معظم‌له در سخنانی مهم فرمودند که "مراقبت تقی‌زاده‌های زمان باشید" که اکنون نیز عده ای هستند که با ناآگاهی تنها عامل گره گشایی از مشکلات کشور را در دست اروپا می‌بینند. 

وی یادآور شد: تقی‌زاده فردی به ظاهر روشنفکر تبریزی بود که در مشروطه قدرت یافت و یک فرد کاملا غرب‌زده و خودباخته‌ای بود به طوری که معتقد بود باید از فرق سر تا نوک پا باید غربی بود تا آدم باشیم، امروز نیز افرادی هستند که همچون تقی‌زاده با وطن فروشی و خیانت منافع ملت را زیر پا می‌گذارند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: آن عده که غرب را بزک کرده و بدی‌ها را پنهان می‌کنند و روز به روز مردم را تحقیر می‌کنند؛ باید بدانند، آمریکا به قدری منفور و جنایتکار است که دیگر تقی‌زاده‌های زمان هم امیدی ندارند. سؤال ما این است که آیا فرانسه و آلمان همان‌هایی نیستند که ۸ سال صدام را مجهز کرده و موشک در اختیار آنها گذاشتند.

وی افزود: همین اروپا جنگ خانمانسوز در سوریه و عراق برپا کرد و آل سعود را به انواع سلاح‌ها کشتار جمعی مجهز کرده است، آخر کجای اروپا را بزک می‌کنید؟ آیا اروپایی را بزک می‌کنید که ماه‌هاست برجام را معطل کرده و برای خروج آمریکا از برجام هیچ کاری نکرده و در حرف می‌گوید که ما پای‌بند برجام هستیم که البته این حرف نیز ناشی از منفعتی است که برایشان دارد. 

حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشاره به به حادثه سیل ویرانگر در چند استان کشور اظهار داشت: متاسفانه در فضای مجازی و شبکه‌های معاند تلاش می‌شود تا نشان دهند که حکومت قادر به مقابله با بلایای طبیعی نیست، باید بدانیم که سیل و زلزله مختص به ایران نیست بلکه در همه کشورها رخ می‌دهد.

امام جمعه موقت تبریز افزود: با اینکه برخی ضعف‌های مدیریتی را قبول داریم ولی آنگونه هم نیست که ایران عملکرد ضعیفی داشته است چراکه خود آمریکا و اروپا بعد از ماه‌ها از وقوع یک بحران باز هم نمی‌توانند آن منطقه را سرو سامان دهند؛ در خود آمریکا و اروپا وقتی سیل می‌آید تا ۴ ماه برق قطع می‌شود و تلفات زیادی هم به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: ۱۵ ماه قبل در آمریکا سیل آمد ولی تا به امروز نتوانسته‌اند به آن منطقه برق برساند و ۱۵۰۰ نفر در آنجا تلفات داشتند، نباید در زمین دشمن بازی کرد چراکه گاهی متوجه نیستیم که با تخریب یک عده‌ و ناکارآمد نشان دادن آنها، کار بزرگی نمی‌کنیم، نباید در چنین بلاهایی برخورد جناحی کرد.

وی با تقدیر از اقدام مسؤولانه و ایثارگرایانه نیروهای مسلح در کنار دیگر اقشار مردم در امدادرسانی به مناطق سیل زده، اظهار داشت: نباید مشکلات را به قدری زیاد کنیم که دشمن خیالش راحت باشد، همانطور که حضرت امام راحل فرموده‌اند در هر شرایطی هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات