۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۱۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

مشکلات کشور به دست جوانان انقلابی حل می شود

مشکلات کشور به دست جوانان انقلابی حل می شود
امام جمعه موقت مشهد گفت: برای حل مشکلات کشور نیاز به مجموعه ای داریم که قاطع، معتقد به حق مردم، مصمم برای ریشه کردن فساد، آماده برای از بین بردن تبعیض و ساده زیست باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی در خطبه اول به فضیلت سه ماه رجب، شعبان و رمضان اشاره و اظهار کرد: اگر در این سه ماه با معرفت محبت اهل بیت(ع) را کسب و در مسیری که این بزرگواران حرکت کردند، قرار بگیریم به همه خیر دنیا و آخرت دست یافته و شرها را از خود دفع می کنیم.

وی به ارمغان هایی که خداوند برای انسان در سه ماه رجب، شعبان و رمضان در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: در این سه ماه راه هدایت بسیار فراهم است، اجر و ثواب کار نیک که در این سه ماه داده می شود در ماه های دیگر داده نمی شود، انسان می تواند از خواب غفلت بیدار شود(دل دادن به خدا اساسی ترین اصل بوده و کم توجهی به آن غفلت است)، زمینه آمرزش گناهان چنان فراهم است که در ماه های دیگر نیست و انسان به تقوای الهی مسلح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به ویژگی های دنیایی انسانی که محب اهل بیت است، اشاره و ابراز کرد: انسان محب اهل بیت(ع) کسب ثروت حلال داشته اما دلبستگی نداشته باشد، از علم و دانش سیر نمی شود، نسبت به مسائل دینی مراقب شدید است، عشق به عبادت دارد، قبل از مرگ توبه می کند، نماز شب می خواند، از درون بی نیاز است، فرمان پروردگار را انجام می دهد، عشق به دنیا ندارد و بخشش دارد.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه به ویژگی انسان محب اهل بیت(ع) در آخرت اشاره و بیان داشت: نامه اعمالش به دست دیگران داده نمی شود، نامه اعمالش به دست راست داده می شود، برائت از آتش می شود، صورت وی نورانی می شود، لباس بهشتی به او می پوشانند، صد نفر از گناهکاران اهل بیت خود را شفاعت می کند، بدون حساب وارد بهشت می شود.

کسانی که  دم از فرهنگ غرب می زنند در جبهه کفر قرار دارند

وی در ادامه در خطبه دوم به مشخصات جبهه ایمان اشاره کرد و گفت: ایمان و بندگی به خدا؛ روشن شدن همه زوایای زندگی به علم و دانش؛ صداقت در عمل، عقیده و گفتار، یقین به راه و هدف؛ تقوا و مراقبت از فکر و عمل؛ فداکاری و دفاع از وطن؛ خدمت به مردم؛ آزادی از عقاید خرافی؛ معروف افزایی  و منکر زدایی و عدالت خواهی و ظلم ستیزی از ویژگی های فردی است که در جبهه ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به مشخصات افرادی که در جبهه کفر قرار دارند اشاره و ابراز کرد: پشت کردن به یاد خدا و معنویت، عشق به ثروت اندوزی، لذت پروری، عیاشی و شهوت پروری، غفلت از معاد و آخرت، جاه طلبی، حق ستیزی، اشرافی گری، عدم احساس  مسؤولیت، تکبر و خود بزرگ بینی و جهل و نادانی از مشخصات افراد در جبهه کفر است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که در طول تاریخ جبهه کفر در برابر جبهه ایمان قرار داشته است، تصریح کرد: زندگی دولت مردان آمریکا و اروپا دارای خصوصیت های جبهه کفر است همچنین در جمهوری اسلامی ایران کسانی که دم از فرهنگ غرب می زنند در جبهه ایمان نیستند، زندگی مردم ایران آلوده به فرهنگ غرب است چون 2500 سال شاهنشاهی بر این کشور حکومت کرد و دو شاه آخر نیز خواستند زندگی ایران را غربی کنند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به معرفی استکبار در قرآن کریم، گفت: خوی استکباری در طول تاریخ یکی است و استکبار در زمان پیامبران با استکبار قرن 21 فرقی ندارد، خداوند در قرآن چهره کثیف استکبار را نشان داده است که همه خونریزی ها، فقر ها، اسارت ها و به خاک و خون کشیدن ها را استکبار انجام می دهد.

وی با بیان این که جبهه کفر منشأ بخش عظیم مشکلات مردم ایران است، اظهار کرد: از نظر جبهه کفر تقصیر مردم ایران این است که در دنیای کفر مدافع مظلوم است؟ چرا ظلم ستیز است؟ چرا یاد خدا می کند؟ اما با وجود همه فشارها مردم راه خود را انتخاب کرده و هر سال در 22 بهمن به دنیا اعلام کردند که از وطن و رهبری دست بر نمی دارند و دنیا نیز این راه را فهمیده و این ملت را با این دلیل اذیت می کنند.

مشکلات مردم نتیجه سوء مدیریت اداره کنندگان کشور است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه بخشی از مشکلات مردم را نتیجه سوء مدیریت اداره کنندگان کشور دانست و گفت: بخشی از مشکلات مردم از مسکن تا پیاز مربوط به ضعف مدیریت در سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه است که کشور را اداره می کنند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که مشکلات کشور به دست انسان های پیر غیرحزب اللهی حل شدنی نیست، ابراز کرد: برای حل مشکلات کشور نیاز به مجموعه ای داریم که قاطع، معتقد به حق مردم، مصمم برای ریشه کردن فساد، آماده برای از بین بردن تبیض، توجه به طبقه محروم و ساده زیست باشد و مجموعه ای با چنین خصوصیت در متن جوانان حزب الهی و انقلابی ما است که می توانند مشکلات را حل کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران نمونه ای از جوانان حزب اللهی و انقلابی است که مشکل جنگ را حل کرد، به دهان گروه های الحادی زد، امنیت مرزها را تامین کردند، هزاران گروه جهادی را به مناطق مظلوم برای کمک اعزام کردند، در جهاد سازندگی موفق بودند، در خارج از مرزها از عراق، سوریه، لبنان و یمن در برابر تروریست ها حمایت کردند حال اگر مجموعه از جوانان گروه چوان 40 تا 50 ساله توانستند مشکلات را حل و کارهای نشدنی را انجام دهند چرا مجموعه ای دیگر از جوانان نتوانند مشکل مسکن تا پیاز را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه به عدم اعتماد به استکبار جهانی تأکید کرد و گفت: آمریکا از نظر ذاتی ضد بشریت است بنابراین بی خود دنبال لبخند آمریکا نگردید، حل مشکلات را در برجام ها نبینند، فکر نکنید اگر روی خوش به آن ها نشان دهید آن ها شما را کمک می کنند که چهل سال دیدیم و تجربه کردیم که نباید به استکبار جهانی اعتماد کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات