۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۰۱۹۲۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مردم و مسؤولان نباید از مشکلات و تحریم ها بترسند

مردم و مسؤولان نباید از مشکلات و تحریم ها بترسند
استاد حوزه با بیان اینکه مردم نباید از مشکلات و تحریم بترسند،گفت: آمریکا، اسرائیل و آل سعود هیچ غلطی نمی توانند بکنند اما از فراموشی دستورات و تکالیف الهی باید هراس داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اصول مقاومت در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اصحاب پیامبر گام نخست انقلاب حضرت را خوب انجام دادند اما در گام دوم نا موفق بودند.

وی افزود:  گام دوم مربوط به بعد از رحلت پیامبر بودند که افراد کم گذاشتند، انقلاب پیامبر در گام دوم با مشکلات اساسی روبه رو شد، در گام دوم انقلاب پیامبر مسلمین دچار نفاق شدند و هنوز بعد از گذشت صدها سال آثار این نفاق دیده می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که افتخار انقلاب اسلامی این است که در گام اول 40 سال با بدخواهان و دشمنان مقاومت کرد، اظهار داشت: هیچ انقلابی جز انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود نرسیده است، گام اول انقلاب اسلامی با سربلندی، عزت و پیروزی پشت سر گذاشته شد و گام دوم را پیش رو داریم.

وی با اشاره به عوامل مقاومت در گام اول و عوامل پیروزی در گام دوم انقلاب ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدا با دشمن ها مواجه بوده و امروز در جبهه دیگری از مواجهه با جنگ دشمن قرار دارد، قرآن کریم می فرماید اگر امت اسلامی مقاومت کند یقینا پیروز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که اگر جامعه به ویژه جوانان در گام دوم مقاومت کنند قطعا پیروزی حاصل می شود، ابراز داشت: شرط اول در مسیر مقاومت نترسیدن از شیاطین است، قرآن می فرماید یکی از سیاست های جبهه شیطان ترساندن است.

وی عنوان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود شیاطین امروز هستند که در صدد ترساندن جامعه هستند، شیاطین امت اسلامی را از کمی عدد، قدرت خود و سختی مشکلات می ترسانند اما ما نباید بترسیم، نباید از تبل توخالی دشمنان ترسید.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان نباید از دشمنان و مشکلات بترسند بلکه از عدم انجام تکلیف هراس داشته باشند، از این که مسؤولان خون شهدا را فراموش کنند و پشت میز نشین باشند باید ترسید.

وی اضافه کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود هیچ غلطی نمی توانند بکنند اما از فراموشی دستورات و تکالیف الهی باید هراس داشت، مردم نباید از مشکلات و تحریم بترسند چرا که سبب بزرگ شدن جامعه ما می شود، اگر در گام دوم انقلاب از دشمنان نهراسیم و مقاومت کنیم پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که در گام دوم امیدواری و با هم بودن باید همچنان در دستور کار باشد، گفت: اگر مردم و مسؤولان دست به دست هم دهند و در مشکلات کنار یکدیگر باشند مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و فرهنگی باید در کنار هم و امت واحده بودن حل شود، اگر مردم و مسؤولان پشت سر امام امت باشند قطعا یاری الهی را خواهیم داشت، بر اساس فرموده قرآن دشمنان اسلام محکوم به اسلام هستند، اگر مردم و مسؤولان مجاهدت کنند قطعا سربلندی انقلاب و کشور را در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که موظف هستیم که امانت انقلاب را به امام زمان(عج) برسانیم، اظهار داشت: این امانت با تنبلی، بی حالی و عدم مجاهدت به دست امام زمان(عج) نمی رسد، وقتی کشور در شرایط سختی قرار دارد معنا ندارد که مدیر و مسؤولی در حال تفریح باشد، تفریح مدیران هم باید کار باشد.

وی ادامه داد: مجاهدت یعنی برای خدمت به مردم و انقلاب شب و روز نشناسیم، معنای مجاهدت این نیست که برخی ساعت 10 صبح سرکار بیایند و ساعت 2 به استخر بروند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان از همه مردم و مسؤولان خواست که تا سامان یافتن خانه و زندگی مردم سیل زده مجاهدانه در صحنه باشند و سبب کاهش آلام شوند.

محمد قمین
ارسال نظرات