۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۹۳۳
حجت الاسلام آقامیری:

فلسفه خلقت، عبادت و شناخت خداوند است

فلسفه خلقت، عبادت و شناخت خداوند است
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران فلسفه خلقت انسان را عبادت و معرفت نسبت به خداوند بیان کرد و انفاق را از مصادیق عبودیت برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آقامیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران، شب گذشته در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: در آفرینش آسمان و زمین و رفت و شد شب و روز برای خردمندان نشانه هایی است.

وی با طرح این پرسش که خردمندان چه کسانی هستند؟ ادامه داد: براساس آیات الهی خردمندان کسانی هستند که همیشه و در همه حال به یاد خدا بوده و ار یاد خدا غفلت نمی کنند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه خردمندان اهل اندیشه و تدبر هستند، ابراز کرد: خردمندان مدام در خلقت آسمان و زمین اندیشه می کنند و می دانند راه دست یابی به خداوند تدبر در آیات الهی است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه اسلام دین تدبر و تعقل است، اظهار داشت: در شب و روز دو نشانه برای رسیدن به حکمت الهی وجود دارد نخست اینکه بعد از نابودی ظلمت، روز و روشنایی می آید که بیانگر قدرت خداوند است.

وی افزود: خداوند شب را برای استراحت و روز را برای کار و تلاش قرار داده است تا انسان با رفت و شد روز شمارش تاریخ را داشته باشد و برای کارهای خود برنامه ریزی کند. دیگر اینکه انسان در رفت و شد شب و روز باید قیامت را به یادآورد.

حجت الاسلام آقامیری هدف و فلسفه خلقت را شناخت خداوند بیان کرد و گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا با تدبر در آفرینش نسبت به خداوند معرفت و شناخت کسب کند. خداوند در آیات قرآن کریم می فرماید: من جن و انس را خلق نکردم مگر اینکه مرا عبادت کنند؛ این آیه نشان می دهد که عبادت باید از روی معرقت باشد بنابراین عبادت با معرفت ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به همه ارکان و امور انسان احاطه دارد، عنوان کرد: انسان اگر بداند خداوند به همه امور او احاطه دارد دیگر گناه و معصیت نمی کند بنابراین انسان در غفلت خداوند است که مرتکب معصیت می شود.

وی با بیان اینکه بندگی و عبودیت خداوند در سه چیز متجلی می شود، ابراز داشت: انسان اگر بداند همه امور از آن خداوند است و انسان از خودش چیزی ندارد به راحتی می تواند انفاق کند و به مواهب دنیوی دل نبندد و این نخستین گام عبودیت است.

حجت الاسلام آقامیری در پایان ادامه داد: انسان مومن هرگز اهل تکبر و غرور نیست و متواضع است و در همه حال به مدبر مطلق توجه دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات