۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۰۱۹۳۷
آیت الله مکارم با تاکید بر بسیج امکانات جهت کمک به سیل زدگان:

تا همکاری عمومی نباشد مشکلات سیل زدگان حل نخواهد شد

تا همکاری عمومی نباشد مشکلات سیل زدگان حل نخواهد شد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با سخت و دشوار توصیف کردن شرایط سیل زدگان کشور، بر لزوم بسیج تمام امکانات جهت کمک به این مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان در مناطق مختلف کشور، خواستار بسیج و کمک همگانی برای رسیدگی به مشکلات مردم این مناطق شد.

این مرجع تقلید با بیان این که باید خود را جای سیل زدگان بگذاریم، اظهار داشت: سیل زدگان واقعا شرایط بسیار سختی دارند، کشتزارها و احشام شان از دست رفته و سرمایه های خود را از دست داده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که همه برای جبران خسارت سیل دست به دست هم دهند و این مهم را شکرانه سلامت خود قرار دهند تا ان شاءالله چنین بلاهایی تکرار نشود، افزود: اگر مردم به فکر هم باشند خدای متعال هم لطف می کند و به لطف و کرمش بلایا را برطرف می سازد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وقوع این سیل را امتحان بزرگی برای همه دانست و اضافه کرد: اکنون امتحان بزرگی برای همه پیدا شده؛ از این میدان همه باید آبرومند و سربلند بیرون بیایند، کاری نشود که عده ای به خاطر مشکلات طاقت فرسای سیل تلف شوند و یا امیدشان را از دست بدهند.

وی افزود: البته دولت، سپاه، ارتش و دیگر دستگاه ها دست به دست هم داده و تلاش می کنند اما تا همکاری عمومی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم مجاز هستند از یک سوم وجوهات برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند، تصریح کرد: از زکات و رد مظالم نیز می توان برای کمک به سیل زدگان استفاده کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از عموم مردم درخواست کرد کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به مراکزی که به همین منظور در سراسر کشور تشکیل شده برسانند و به داد سیل زدگان مظلوم برسند.

این مرجع تقلید گفت: صحنه های دردناکی در سیل اخیر مشاهده شد که انسان را به تاثر و گریه وا می دارد، امیدوارم هر کس به اندازه توان خود به سیل زدگان کمک کند و اندکی از آلام و درد سیل زدگان بکاهد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات