۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۱۹۵۶
امام جمعه نجف:

مرحله جدید روابط عراق با کشورهای عربی آغاز شده است

مرحله جدید روابط عراق با کشورهای عربی آغاز شده است
امام جمعه نجف خاطرنشان کرد که مرحله جدید روابط عراق با کشورهای عربی نظیر مصر و عربستان آغاز شده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، از ارتباطات سیاسی دولت عراق با سایر کشورها عربی و اسلامی که آخرین آنها حضور در همایشی قاهره که میان مصر، عراق و اردن برگزار شد، استقبال و آن را آغاز مرحله جدید عراق توصیف کرد و بیان داشت: عراق در مرحله اول به کسب تجربه سیاسی، نوشتن قانون اساسی، انتخابات، پایه ریزی نظام سیاسی و استمرار مسالمت آمیز حکومت پرداخت و در  مرحل بعدی، مبارزه با داعش، ثبات تجربه سیاسی و پایان درگیری های طائفه ای را سرلوحه امور خود قرار دارد.

وی به اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حق حاکیمت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان واکنش نشان داد و افزود: آمریکا در حالی چنین بذل و بخششی را می کند که هیچ گونه حقی در منطقه ندارد.

امام جمعه نجف اشرف در رابطه با برگزاری نشست کشورهای عربی در تونس عنوان کرد: در این نشست مسائل مختلفی نظیر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح شد که سوریه برای بازگشتش به این اتحادیه دو شرط، معذرت خواهی از این کشور و اعتراف به مقابله با تروریست ها را مطرح کرد.

وی در بخش خطبه های دینی سالروز فتح خیبر به دست مبارک امیرالمومنین علی (علیه السلام) که نشان دهنده شجاعت و فضائل این امام همام است را گرامی داشت.

گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دوشنبه پنجم فروردین با امضای دستوری، اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 میلادی این منطقه را اشغال و در سال 1982 میلادی آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌ الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

ارسال نظرات