۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۰۱۹۷۱
از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین؛

بیش از ۶۲۰ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند

بیش از ۶۲۰ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان طرح نیز بیش از ۶۲۰ هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه 97 تا 14 فروردین ماه 98 در بقاع متبرکه استان برگزار شد که با استقبال بسیاری از مسافران مواجه شده است.

وی با بیان اینکه آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه استان برگزار شده است، گفت: بقاع متبرکه آرامش و روحیه معنوی را در انسان‌ها ایجاد می‌کند و همواره اماکن متبرکه به جهت جایگاه اعتقادی و معنوی از مراکز مهم جذب گردشگران و زائران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور پرشور زائران در بقاع متبرکه یکی از افتخارات ما است، افزود: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت ‌رسانی مطلوب برگزار شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه باید فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کرد، ادامه داد: در این مدت تعداد 60 مُبلغ بومی و اعزامی از قم در طرح آرامش بهاری فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی، اقامه نماز جماعت، مشاوره وقف، سخنرانی روزانه، غبارروبی، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی، ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی، ویژه برنامه روز طبیعت، برپایی جشن ولادت امام علی(ع) و مراسم وفات حضرت زینب(س) از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی خاطرنشان کرد: هر ساله طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در جهت ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌های مذهبی برگزار می‌شود که تاکنون گردشگران و زائران از این طرح استقبال خوبی کردند.

حجت الاسلام بخشی‌پور اظهار کرد: بیش از 12 هزار نفر در لحظه تحویل سال و بیش از 140 هزار نفر نیز در روز طبیعت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان ‌جنوبی سپری کردند.

وی با بیان اینکه در طول طرح آرامش بهاری 70 هزار هدیه فرهنگی میان زائران و مسافران نوروزی استان توزیع شد، افزود: سازمان اوقاف تمام تلاش خود را در جهت ارتقای خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و معنوی و رفاهی در بقاع متبرکه انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان طرح نیز بیش از 620 هزار زائر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان ‌جنوبی حضور یافتند.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه 724 سوئیت و زائرسرا خدمات اسکان را به مسافران نوروزی ارائه کردند، بیان کرد: در این مدت بیش از 110 هزار زائر و مسافر نوروزی در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه استان اسکان یافتند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات