۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۲۰۰۹
امام جمعه موقت اصفهان:

طلبه در بیان حقیقت نباید مراعات افراد را بکند

طلبه در بیان حقیقت نباید مراعات افراد را بکند
آیت الله مهدوی با بیان این که طلاب نباید پشتیبان انسان های ظالم باشند، گفت: لازم است یک طلبه آزاد و حُرّ باشد و در بیان حق مراعات افراد ظالم را نکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن روز شنبه که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: طاغوت‌ها همواره برای حفظ حکومتشان به مردم نیاز دارند.

وی در ادامه تفسیر سوره طا‌ها آیات هفتاد و هفتم تا هفتاد و نهم را تلاوت کرد و افزود: معجزه حضرت موسی (ع) سبب شد ساحران و بسیاری از مردم به خداوند ایمان بیاورند لذا فرعون عصبانی شد و تصمیم گرفت مؤمنان را نابود کند از این رو خداوند به حضرت موسی (ع) وحی کرد تا مؤمنان را از شهر خارج کند و بدین واسطه از عصبانیت فرعون در امان بمانند.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: خداوند برای فرار کردن حضرت موسی (ع) و مؤمنان راه آبی نیل که به واسطه معجزه خشک شده است را پیشنهاد می‌کند و به حضرت موسی (ع) می‌فرماید از تعقیب فرعونیان به هیچ عنوان نگران نباش.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طاغوت‌ها در طول زمان برای حفظ حکومتشان نیاز به مردم دارند از این رو اجازه خروج مردم را از کشورشان نمی‌دهند؛ فرعون نیز به همین دلیل قصد تنبیه و بازگرداندن مؤمنان را داشت، ولی با خواست خداوند همراه سپاهیانش در رود نیل غرق شدند.

امام جمعه موقت اصفهان با تشریح مفهوم واژه قرآنی «مَلَاء» اذعان کرد: بعضی از انسان‌ها به واسطه زور و ثروتشان افراد را به سمت پذیرش باطل سوق می‌دهند به همین دلیل سپاه بسیار قوی اطراف آن‌ها را فرا می‌گیرد و از جهت کمیت رشد می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: خداوند معجزات بزرگ انبیا را به صورت کاملاً عادی و ساده بیان می‌کند در صورتی که ما برای تشریح وقایعی همچون معجزه نیاز به توضیح زیاد داریم.  

وی خاطرنشان کرد: رهبران حق و رهبران باطل همواره نقش مؤثر در هدایت و ضلالت مردم دارند و طلاب به عنوان رهبران هدایت گر جامعه باید از رفتار خودشان بسیار مواظبت کنند؛ یک طلبه در زمان تبلیغش کار خلافی را مرتکب شده بود تا جایی که مردم آن روستا نسبت به روحانیت بدبین شده بودند، طلبه بعدی که قصد داشت برای تبلیغ به آن روستا برود نزد بنده آمد و درخواست راهنمایی کرد بنده به او گفتم سعی کن با رفتار دینی نظر مردم را نسبت به طلاب تغییر دهی.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: طلاب نباید هیچ گاه از انسان ظالم پشتیبانی کنند؛ گاهی دیده می‌شوند بعضی از مسؤولان جامعه که از ظلم کردن به مردم هراسی ندارند با ترفند‌هایی بعضی از طلاب کم بصیرت را به سمت خودشان جذب می‌کنند تا بدین واسطه ظلمشان را توجیه کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طلبه باید آزاد و حُرّ باشد و ریشش در گرو کسی نباشد؛ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرمان بودجه‌ای از طرف دولت برای فعالیت هایش ندارند لذا برای پیشبرد فعالیت هایش باید از سازمان‌هایی همچون شهرداری کمک بگیرد، بنده در زمان حضورم در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مسأله‌ای را به مسؤولان شهرداری گوشزد کردم تا بدین واسطه آن‌ها از یک منکر مُطلع کنم که بعد از این تذکر آن‌ها بودجه‌ای که اختصاص داده بودند را قطع کردند و بنده گفتم هیچ نیازی به این پول‌ها نداریم و دست از حق برنمی داریم./۸۶۷/پ210/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات