۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۰۲۱۰۴
امام جمعه سوسنگرد مطرح کرد؛

نقش روحانیت در اقناع مردم برای تخلیه روستا‌ها

نقش روحانیت در اقناع مردم برای تخلیه روستا‌ها
حجت الاسلام شمیل پور گفت: به روحانیت عرض کردیم که بیان اطلاعیه ضرورت تخلیه خانه‌ها به گونه‌ای باشد تا مردم دچار دلهره و ترس نباشند.
حجت الاسلام علی شمیل پور، امام جمعه سوسنگرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تخلیه شهر‌های سوسنگرد، کوت سید نعیم، ابوحمیظه و بستان و روستا‌ها عنوان داشت: دبی آب رودخانه رو به افزایش است با این حال ساکنان برای تحکیم سیل بند‌ها بسیبج شدند ضمن اینکه برخی‌ها از شهر خارج شدند.

امام جمعه سوسنگرد با اشاره به گروه جهادی تحت نظر دفتر امام جمعه اظهار داشت: این گروه ۴۰ نفر در ترمیم سیل بندها، جابجایی کودکان و پیران و احشام و توزیع کمک‌ها نقش فعالی دارند ضمن اینکه روحانیت شهرستان نیز به روستا‌ها اعزام شدند تا نسبت به تخلیه روستا‌ها اقدام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی سوسنگرد بیان داشت: به روحانیت عرض کردیم که بیان اطلاعیه ضرورت تخلیه خانه‌ها به گونه‌ای باشد تا مردم دچار دلهره و ترس نباشند.

حجت الاسلام شمیل پور اضافه کرد: به روحانیت گفتیم تا همه صاحبان ماشین آلات سنگین را پای کار بیاورند و حتی هزینه ارائه خدمات شان را پرداخت می‌کنیم.

وی به بیان نیازمندی‌ها و انتظارات مردم سوسنگرد از مسؤولان پرداخت و گفت: هم‌اکنون کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی و اتوبوس‌هایی برای جابجایی مردم و کامیون و ماشین‌های سنگین برای جابجایی احشام نیاز داریم.

امام جمعه سوسنگرد تصریح کرد: طبخ غذا در مدرسه علمیه، توزیع آب، نان، کنسرو غذایی میان سیل‌زدگان، تشکیل گروه‌های جهادی از میان روحانیان، بسیجیان و جوانان، بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در مقابله با سیلاب است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات