۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۰۲۱۲۷
معاون آموزش حوزه در گفت وگو با رسا:

مهلت نام نویسی ورود به حوزه تمدید نمی شود | تمهیدات ویژه برای مناطق سیل زده

مهلت نام نویسی ورود به حوزه تمدید نمی شود | تمهیدات ویژه برای مناطق سیل زده
معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: داوطلبان ورود به حوزه در مناطق سیل زده در صورت عدم ثبت نام یا مشکل برای شرکت در آزمون از طریق کمسیون پذیرش می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مهلت مجدد نام نویسی برای تحصیل در حوزه های علمیه اظهار داشت: مهلت جدید از روز 17 فروردین ماه تا 22 این ماه در نظر گرفته شده و فعلا بنایی برای تمدید وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به حوادث اخیر پیش آمده در کشور از جمله درگیر شدن بخش عمده ای از استان های کشور با مشکل سیل نیز بیان داشت: پذیرش رسمی حوزه های علمیه در همان تاریخ اعلام شده و از طریق شرکت داوطلبان در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی است ولی پذیرش صرفا منحصر به این مورد نیست.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: با توجه به وضعیت کشور افرادی که به این دلیل نتوانند ثبت نام کنند یا مشکل حضور در جلسه آزمون را داشته باشند می توانند از طریق پذیرش کمیسیونی با شرایط و ضوابط و قواعد خاصی که دارد اقدام به تحصیل در حوزه های علمیه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تماس های مدیران حوزه های علمیه چندین استان کشور مبنی بر آب گرفتگی شهرها و عدم امکان برگزاری آزمون امکان این مسأله نیز وجود دارد که آزمون در این شهرها در زمان یا مکان دیگری برگزار شود یا به طور کلی بحث آزمون را برای این عزیزان نداشته باشیم و آن دسته از داوطلبان از طریق پذیرش کمیسیونی اقدام به نام نویسی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که شرایط و ضوابط کمیسیون به تناسب اعلام می شود، گفت: این دسته از عزیزان هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند و ما به آنها اطمینان می دهیم که مشکلی از بابت بحث برگزاری آزمون و مصاحبه علمی برای آنها وجود نخواهد داشت مگر آنکه این افراد به دلایلی دیگر شرایط را برای تحصیل در حوزه نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال خوب داوطلبان برای تحصیل در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: البته با توجه به تعطیلات نوروزی و همین طور مشکلاتی که در بسیاری از استان ها به وجود آمد ثبت نام نسبت به سال گذشته کمتر بود.

معاون آموزش حوزه های علمیه در پایان یادآور شد: بسیاری از حوزه ها و مدارس علمیه نیز درگیر مشکل سیل هستند و نتوانستند در زمینه ثبت نام کار جدی انجام بدهند، ولی یقینا همانند سال های گذشته در روزهای آخر ثبت نام این رقم افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد./1330/ج

ارسال نظرات