۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۲۱۵۲
رییس جمهور در نشست هیأت دولت:

دولت به اقدام سریع برای جبران خسارات آسیب دیدگان متعهد است

دولت به اقدام سریع برای جبران خسارات آسیب دیدگان متعهد است
رییس جمهور مشارکت همگان را در ساماندهی مناطق سیل زده و کمک به جریان عادی زندگی مردم ضروری دانست و خواستار سرعت عمل هرچه بیشتر مسؤولان در این خصوص شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران، دستگاه‌های مسئول و وزارتخانه‌های کشور، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی، مشاهدات میدانی و گزارش‌های دریافت شده از مناطق سیل زده را به استحضار اعضای دولت رساندند.

رییس جمهور در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تشکر و قدردانی از ستاد مدیریت بحران، کلیه دستگاه های اجرایی، جمعیت هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مردمی و صدا و سیما که با حضور در کنار مردم و اطلاع رسانی به موقع، به یاری آسیب دیدگان پرداختند، بر مراقبت حداکثری از سلامت و زندگی مردم و پایداری سدها تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با توجه به بی سابقه بودن گستردگی و میزان بارش ها در کشور حداقل در یکصد سال اخیر، مشارکت همگان و کلیه دستگاه ها و نهادها را در ساماندهی مناطق سیل زده و کمک به جریان عادی زندگی مردم ضروری دانست و خواستار سرعت عمل هرچه بیشتر کلیه مسئولان در این خصوص شد.

روحانی همچنین ضمن موظف نمودن کلیه دستگاه های مسئول به ارایه ارزیابی دقیق از میزان خسارت به واحدهای مسکونی، صنفی و صنعتی، مزارع و باغات کشاورزی و دامداری ها، بر تعهد دولت نسبت به اقدام سریع برای جبران خسارات آسیب دیدگان مطابق قاعده ای که در جلسه قبلی هیأت وزیران تصویب شده است، تصریح کرد.

رییس جمهور همت و بردباری مردم در استان های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و سایر مناطق سیل زده و مشارکت همگان در کمک رسانی به آسیب دیدگان را ستود و آن را نمونه ای کم نظیر از همبستگی ملی دانست.

محمد قمین
ارسال نظرات