۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۱۶۹
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

صیانت از ماهیت نظام اسلامی مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است

صیانت از ماهیت نظام اسلامی مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه روحانیت پرچم دار امور تربیتی و اخلاقی کشور هستند، گفت: صیانت از ماهیت نظام اسلامی مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) این استان، با بیان اینکه ارتباط بین سپاه و حوزه‌های علمیه خواهران در همه ابعاد یک ارتباط دوسویه و تنگاتنگ است، گفت: هدف همه دستگاه‌های انقلابی، صیانت از ماهیت نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در رأس همه امور قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم نیرو‌هایی همتراز انقلاب تربیت کنیم، به یقین از ماهیت نظام صیانت کرده ایم که در این بین سپاه و حوزه‌های علمیه نقش کلیدی دارند.

حجت الاسلام رحمانی، تشکیل حلقه‌های صالحین در بسیج را یکی از مهمترین توفیقات امروز نظام اسلامی دانست و ادامه داد: به یقین ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و رشد همه جانبه امور معنوی و فکری افراد جامعه مهمترین هدف تشکیل این حلقه‌ها است.

وی استفاده از ظرفیت طلاب در حلقه‌های طرح صالحین بسیج را لازم دانست و افزود: طلاب علوم دینی بهترین مربیان اخلاق هستند؛ باید از ظرفیت دینی و تربیتی آن‌ها برای رشد فکری عموم مردم نهایت استفاده صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روحانیت پرچم دار امور تربیتی و اخلاقی کشور هستند، تصریح کرد: در همه مدارس علمیه خواهران استان پایگاه بسیج طلاب وجود دارد و بیشتر طلاب عضو فعال این پایگاه‌ها هستند که به این افتخار می‌کنیم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید حلقه‌های صالحین در مساجد روحانی محور شوند، ابراز کرد: به یقین اگر حلقه‌های صالحین با محوریت روحانیت تشکیل شود، همه امور تربیتی، اخلاقی، تهذیبی و حتی سایر امور مسجد نیز رونق می‌گیرد؛ بنابراین توجه به این نکته لازم و ضروری است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه باید حلقه‌های صالحین پرشور و پرمحتوا باشند و به نحو احسن برگزار شوند، افزود: اگر حلقه‌های صالحین به خوبی عمل کنند، سدی در برابر انحرافات عقیدتی، جنگ نرم، تهاجمات فرهنگی، اعتقادی، دینی، مذهبی و... خواهند بود کما اینکه تا کنون نیز چنین بوده است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
حضور طلاب در مناطق سیل‌زده قوت قلبی برای مردم است.
0
0
داریا یکانه
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
چطور میشه بحران رو تبدیل به فرصت کرد؟ به این سوال فکر کنید و راه حل را پیدا کنین.
1
0