۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۰۲۲۰۷
استاد سطح عالی حوزه:

صدقه از والاترین اعمال ماه شعبان است

صدقه از والاترین اعمال ماه شعبان است
حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که صدقه والاترین اعمال ماه شعبان است، اظهار کرد: هم وطنان از سیل زدگان غافل نشوند.

حجت الاسلام علی اسلامی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ماه شعبان از عزیزترین و پرفضیلت ترین ماه های سال است، اظهار کرد: ولادت دو امام معصوم(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در آغاز این ماه همچنین ولادت امام زمان(عج) در نیمه ماه شعبان، دلیلی بر فضیلت این ماه است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)هنگامی که هلال ماه شعبان را مشاهده می کرد به فردی دستور می دادند که فریاد زند ماه شعبان ماه من است و خداوند رحمت کند کسی را که من را در این ماه یاری دهد و یاری دادن من، روزه داری در این ماه است.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: شیخ عباس قمی از امام حسن عکسری(ع) در فضیلت ماه شعبان نقل می کند، امام علی(ع) در روز نخست شبعان عده ای را در مسجد مشاهده کردند که سخنان بیهوده می گویند که فرمودند این سخنان را رها کنید زیرا امروز روز نخست ماه شعبان است.

حجت الاسلام اسلامی فر ادامه داد: امام علی(ع) در ادامه می فرمایند این ماه را به دلیل این که مرکز شعبه ها و شاخه های خیرات و نیکی ها است، شعبان نامیده اند و شعبه های خیرات شامل نماز، روزه زکات، امر به معروف و نهی از منکر، صدقه به نیازمندان و اصلاح در میان مردم است.

وی خاطرنشان کرد: صدقه امروزه با توجه به جاری شدن سیل در برخی مناطق کشور بسیار مورد نیاز است که سایر هموطنان باید به هر میزان می توانند صدقه دهند، چنانچه امام صادق(ع) می فرماید بهترین اعمال در ماه شعبان صدقه دادن و استغفار کردن است و هرکس در این ماه صدقه ای دهد خداوند صدقه آن را پرورش می دهد همانند بچه شتری که پرورش می دهید و در قیامت به صاحبش می رسد در حالی که به اندازه کوه احد بزرگ شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به ویژگی های اخلاقی امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) دارای ویژگی های اخلاقی فراوانی است اما آنچه که امروزه مورد نیاز جامعه ما است، ویژگی ذلت ناپذیری امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: زیر بار ذلت نرفتن در هر زمینه ای می تواند اجرا شود و چنانچه امروزه بحث اقتصادی مطرح است در اقتصاد نیز نباید ذلت پذیرفت به گونه ای که می توان گفت خرید کالای خارجی زیر بار ذلت رفتن است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات