۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۰۲۲۱۱
آیت الله رئیسی:

با اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران مقابله به مثل شود

با اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران مقابله به مثل شود
رییس دستگاه قضا با اشاره به اقدام احتمالی آمریکا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی، این اقدام را مانند سایر شرارت های آمریکا محکوم به شکست دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبريک حلول ماه شعبان و فرارسیدن اعیاد شعبانیه، میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و تصریح کرد: امروز پاسداران عزيز در حفاظت از تمامیت ارضی کشور و ارزشهای انقلاب و همچنین گره گشایی از زندگی مردم در حوادث گوناگون، پیشتاز هستند؛ چنانکه در سیل اخیر نیز شاهد نقش آفرینی این عزیزان بودیم و جا دارد از همه آنان صمیمانه قدردانی کنیم.

رییس دستگاه قضایی با تقدیر از تلاش های همه دستگاههاي امدادی، خدماتی، نیروهای مسلح، نيروهاي دولتي، تشکل هاي مردمي، گروه هاي جهادي، طلاب سراسر کشور و همه کسانی که در این ایام در کنار مردم حادثه دیده حضور داشتند و به آنان خدمت کردند، اولويت اصلی را در حال حاضر، امدادرسانی مطلوب و کاهش آلام هموطنان سیل زده برشمرد و اظهار کرد: تمام ظرفيت کشور باید در خدمت مردم حادثه دیده باشد و حتی يک نفر هم در این شرایط آسيب نبيند.

آسیب شناسی حوادث اخیر باید به دور از فضای هیجانی و رسانه ای صورت گیرد

آیت الله رئیسی با اشاره به سفر روز گذشته خود به مناطق سیل زده استان گلستان، مطالبه اصلی مردم را فراهم شدن امکانات نسبی برای از سرگیری زندگی عادی و جبران خسارات وارده با پیگیری مسئولان عنوان کرد و افزود: آنچه در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته و این انتظار می رود که دولت، مجلس، نمایندگان مناطق حادثه دیده و حتی سازمان های مردم نهاد فعال و دغدغه مند در زمینه محیط زیست نیز در همین مسیر گام بردارند، آسيب شناسي حوادث اخیر است.

رییس قوه قضائیه ادامه داد: سازمان بازرسي کل کشور مامور شده است یک کار دقيق و تحقيقي به دور از فضای هیجانی و رسانه ای موجود در این زمینه انجام دهد تا مشخص شود که آیا مسئولان و دستگاه هایی که براساس قوانین موجود، تکلیف قانونی داشته اند، وظایف خود را در زمینه پیش بینی، پیشگیری و کاهش آسیب، انجام داده اند یا خیر. این موضوع هم معطوف به یک مسئول خاص یا مقطع زمانی خاص نیست؛ مسئولانی که در این عرصه مسئولیتی در هر دوره زمانی داشته اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گاهی ترک فعل ها از فعل ها خسارتبار تر است، ادامه داد: بی توجهی ها از ناحیه هیچ کس پذیرفته نیست و دستگاه قضایی تا رسیدن به نتیجه مشخص و اعلام آن به مردم، بررسی های خود را ادامه خواهد داد. مردم و سازمان های مردم نهاد نیز باید در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشند زیرا اگر چنین نباشد، مدتی بعد برخلاف روال طبیعی که باید برای نزول رحمت الهی خوشحال باشیم، بارش ها به دغدغه بخشی از مردم کشور تبدیل خواهدشد.

اقدام احتمالی آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران محکوم به شکست است

رییس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام احتمالی ایالات متحده آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، این اقدام را مانند سایر شرارت های آمریکا محکوم به شکست دانست و خاطرنشان کرد: کشوري که در کارنامه اش چیزی جز تسلیح، هدایت و پناه دادن جریان های تروریستی وجود ندارد، نيروي مسلح رسمي يک کشور را که همواره در مسیر کمک به مردم و دفاع از نهضت های اسلامي پیشگام بوده است، تروریست می داند.

وی افزود: گرچه اين اقدام به لحاظ سیاسی و حقوقی هیچ اعتباري نزد دولت ها و ملت های جهان ندارد اما به فرض که آمريکا به عنوان يک حکومت منفور و مسئول جنايات سنگین در منطقه غرب آسیا و سایر نقاط جهان بخواهد چنین اقدامی را دنبال کند، شایسته است که وزارت محترم امور خارجه و شوراي عالي امنيت ملي، مقابله به مثل کنند زیرا طبعا چنین برخوردی نزد افکار عمومی جهان که از کارنامه خونین آمریکا در حمایت از تروریسم آگاه است، پذيرفته خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات