۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۲۲۱۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

بازتاب رسانه‌ای امدادرسانی روحانیان به سیل‌زدگان تقویت شود

بازتاب رسانه‌ای امدادرسانی روحانیان به سیل‌زدگان تقویت شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان در امدادرسانی به سیل‌زدگان، خواستار تقویت بازتاب رسانه‌ای این فعالیت‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در جمع روحانیان اعزامی به مناطق سیل‌زده استان، با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده، بر تداوم و تقویت این فعالیت‌ها تأکید کرد.

وی افزود: در این مدت به همت نهاد اوقاف استان بالغ بر 500 بسته غذایی و پلاستیک در بین سیل‌زدگان سه شهرستان شیروان، بجنورد و مانه و سملقان توزیع شد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با اشاره به اینکه علاوه بر این در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در سطح روستاهای سیل‌زده اجرایی شد، خاطرنشان کرد: حضور و بازدید روحانیان از مناطق سیل‌زده به‌ویژه روستاهای در محاصره سیل از دیگر اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده هم کمک‌های نقدی و بسته‌های غذایی برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود، با اشاره به حضور دوباره طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی، بر رسانه‌ای کردن و استفاده از فضای مجازی درزمینهٔ فعالیت طلاب و روحانیان در این عرصه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی اظهار کرد: باید کارگروهی متشکل از افراد متخصص برای بازتاب فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان در سیل تشکیل شده تا بازتاب رسانه‌ای امدادرسانی روحانیان به سیل‌زدگان تقویت شود.

وی همچنین با تأکید بر ساماندهی کمک‌های مردمی و دولتی به سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: باید کمک به سیل‌زدگان به‌صورت منسجم و هماهنگ صورت گیرد تا شاهد نابسامانی و ناهماهنگی در ارائه کمک نباشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه از روحانیان جهادگر خواست تا در برنامه‌های جهادی خود ارائه آموزش کامل برای آسیب ندیدن در برابر بارندگی و سیل را در دستور کار داشته باشند تا مردم در بارندگی‌های آتی دچار حادثه نشوند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با اشاره به ضرورت مطالبه از دستگاه‌های ذی‌ربط برای نظارت بر ساخت‌وسازهای جدید در روستاهای استان، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که نظارت‌ها بر ساخت‌وسازها افزایش یابد تا از خسارت در بحران‌های آتی پیشگیری شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات