۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۲۲۱۷
در گفتگو با مدیر حوزه علمیه پلدختر بررسی شد؛

آخرین وضعیت حوزه علمیه پلدختر بعد از سیل

آخرین وضعیت حوزه علمیه پلدختر بعد از سیل
حجت الاسلام سبزه ‌پیری گفت: سیل به کتابخانه و مدرس‌های حوزه علمیه پلدختر آسیب شدیدی وارد کرده است.

حجت الاسلام سبزه ‌پیری، مدیر حوزه علمیه امام رضا پلدختر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از وضعیت بحرانی در پلدختر خبر داد و گفت: در حادثه سیل اخیر شهر پلدختر خسارات زیادی متحمل شد که مدارس علمیه هم جدایی از این مسأله نیست.

وی افزود: سیل اخیر لرستان آسیب زیادی را به حوزه علمیه پلدختر وارد کرد؛ ساختمان اساتید حوزه علمیه در سه واحد مسکونی به صورت صدرصد تخریب شده به طوری که تبدیل به جزئی از رودخانه شده است.

حجت الاسلام سبزه ‌پیری خاطر نشان کرد: بعد از سیل داخل حوزه علمیه و کلاس های درس تا 30سانتی متر گِل گرفته شده و دفتر مدیر مدرسه و اساتید و وسایل و اقلام آنها ازبین رفته است.

مدیر حوزه علمیه امام رضا پلدختر اظهار داشت: سیل به کتابخانه و قفسه کتاب ها آسیب جدی وارد کرده و تمام موکت و فرش اتاق ها از بین رفته و دیوارهای حیاط مدرسه در حال تخریب است.

حجت الاسلام سبزه ‌پیری آمادگی گروه های جهادی و طلبه ها برای بازسازی مناطق سیل زده را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: از روز اول سیل طلبه های سراسر کشور با حوزه علمیه پلدختر تماس های مکرر برای خدمت رسانی و بازسازی مناطق سیل زده و مدارس علمیه داشتند و برای حضور در خدمت رسانی اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان گفت: در این روزها بیش از 200نفر از طلبه ها در شهرستان پلدختر حضور داشتند و به صورت جهادی خانه های مردم، مساجد و مدارس علمیه را از گل و لای با وسایل ناچیز که در دست داشتند پاکسازی کردند./1325/

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات