۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۰۲۲۱۸
نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند؛

ضرورت امدادرسانی فوری به خانواده های سیل زده

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی و حجت الاسلام والمسلمین نیازی در بیانیه ای مشترک بر امدادرسانی فوری به خانواده های سیل زده تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم نیازی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای مشترک خاطرنشان کردند: لازم است نیروهای فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان، فعالیت های خود را به صورت هماهنگ و هم افزا به انجام برسانند و بدانند چنین رفتاری موجب رضایت و شادی قلب امام عصر(عج) و محل اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

در این بیانیه آمده است: همزمان با حادثه سیل در چندین استان کشور، بخش های استان لرستان را نیز سیل فرا گرفت و با کمال تأسف افزون بر وارد آوردن خسارت مالی بسیار و تخریب منازل مردم، موجب از دست رفتن جان تعدادی از هموطنان و هم استانی های عزیزمان گردید.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: به عنوان نمایندگان مردم بزرگ منش، صبور و ولایتمدار لرستان در مجلس خبرگان رهبری با خانواده های داغدار و مصیبت دیده و تک تک هم استانی هایی که این روزها با مصائب و مشکلات پس از سیل دست به گریبان هستند، اظهار همدردی می نماییم.

در این بیانیه آمده است: در ذیل توجه مسؤولان و مردم شریف استان لرستان را به نکاتی چند جلب می نماییم.

یک: درحالی که همچنان بخش هایی از مردم استان به ویژه مردم عزیز و شریف شهرستان های پلدختر و معمولان، درگیر مشکلات و سختی های ناشی از سیل هستند، وظیفه همه به ویژه دستگاه های دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی و سازمان ها امدادرسانی فراگیر و مؤثر و فوری به آسیب دیدگان و همدلی و همراهی با آنان جهت عبور از این مرحله خطیر است.

طبعأ تخصیص سریع منابع مالی برای رفع مشکلات مردم و بازسازی مناطق آسیب دیده و جبران خسارت وارده نخستین انتظار به حقی است که مردم از مسؤولان دارند.

دوم: لازم است در فردای پس از سیل مسؤولان و متولیان امر به حادثه از منظری کارشناسانه بنگرند و ضمن آسیب شناسی بکوشند تا تدابیر و تمهیدات سنجیده و ضروری را جهت جلوگیری از تکرار شرایطی از این دست به انجام برسانند.

سوم: وظیفه الهی نیثکوکاران و نهادهای خیریه در قبال این حادثه، ایجاب می کند تا انجا که می توانند به کمک رسانی از مردم گرفتار آمده ای که در این سیل همه یا بخشی از حاصل زندگی و تلاش عمر خود را از دست داده اند، بشتابند؛ که این یاری از افضل عبادات است و از برجسته ترین و بارزترین مصداق بر و نیکوکاری.

چهارم: لازم است نیروهای فعال در عملیات خدمات رسانی به سیل زدگان، فعالیت های خود را به صورت هماهنگ و هم افزا به انجام برسانند و بدانند چنین رفتاری موجب رضایت و شادی قلب امام عصر(عج) و محل اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

در پایان لازم می بینیم مراتب سپاسگذاری خود را از مقام معظم رهبری و دستورات و رهنمودهای ویژه ای که در این خصوص ارائه فرمودند، تقدیم بداریم و همچنین لازم می بینیم از مسؤولان و دولتمردان محترم و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه و ارتش و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اجرایی و عملیاتی و جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی و خودجوش که با تمام توان و امکانات به خدمات رسانی در منطقه مشغول گردیده اند، سپاسگذاری کنیم. 

در فضای معنویت افزای ماه شعبان و اعیاد آن، خاشعانه و خاضعانه از درگاه احدیت رفع هموم و اندوه همه هموطنان عزیزی که در این حادثه گرفتار آمده‌اند را مسألت داریم./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات