۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۰۲۲۱۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آموزش در کشور باید با تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد

آموزش در کشور باید با تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد
نماینده مجلس خبرگان رهبری به جایگاه آموزش و پرورش در کشورمان اشاره کرد و گفت: آموزش در کشورمان باید با تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیر کل و معاونان آموزش و پرورش استان با گرامیداشت سال جدید و همچنین تبریک فرا رسیدن ماه رجب بر ضرورت استفاده معنوی از این ماه پر فیض به منظور تطهیر درون و فراهم شدن ورود به ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
 
وی با بیان این که آغاز سال جدید با حادثه سیل ویرانگر در برخی مناطق کشور همراه بوده است، افزود: البته در شرایطی که کشورمان در وضعیت خشکسالی قرار داشت، بارش این نعمت الهی بسیاری از عوارض ناشی از خشکسالی را به حداقل رساند، اما متأسفانه برخی مدیریت‌ها در گذشته و حال موجب بروز خسارت‌های بسیاری به مناطق مختلفی از کشورمان شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا خسارت های ناشی از چنین حوادث طبیعی به حداقل ممکن برسد، بیان داشت: امیدواریم پس از عبور از بحران به وجود آمده و رسیدگی کامل به وضعیت سیل زدگان، مسؤولان برای جلوگیری از بروز دوباره چنین حوادثی تدبیر کنند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و خسارت دیدگان تا آخرین لحظات وظیفه همه مسؤولان و مدیران است، خاطرنشان کرد: مردم صبور و شکیبای این مناطق نباید غیر از درد و رنج ناشی از سیل مشکل دیگری داشته باشند.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که خوشبختانه مردم در این حادثه سیل خوش درخشیدند و بار دیگر حس نوع دوستی خود را به نمایش گذاشتند، بیان داشت: مردم هوشیار کشورمان ثابت کردند که همواره برابر کمک به همنوع خود آماده هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت جزء بخش‌های مهم و محوری کشور محسوب می‌شود، افزود: باید توجه به این مجموعه عظیم علمی و آموزشی بیشتر شود، چون رسالت بزرگ تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که از عنوان این سازمان بر می‌آید، آموزش باید با پرورش و تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد، خاطرنشان کرد: تنها پرداختن به مسائل آموزشی نمی‌تواند فردی دیندار، متخصص، متعهد و توانمند برای آینده کشور تربیت کند.
 
امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که امروز در کنار تخصص به تعهد نیز باید توجه شود، گفت: همراهی این دو اصل مهم می‌تواند بستر‌های لازم را برای رشد و شکوفایی کشورمان در عرصه‌ها و ابعاد مختلف فراهم کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات