۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۲۲۳۲
حجت الاسلام موسوی خبر داد؛

۲۲ فروردین ماه، پایان مهلت نام نویسی در حوزه

۲۲ فروردین ماه، پایان مهلت نام نویسی در حوزه
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان گفت: ۲۲ فروردین ماه جاری پایان مهلت نام نویسی علاقه‌مندان ورود به حوزه است.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نام نویسی حوزه های علمیه و پذیرش طلاب جدیدالورود ویژه سال تحصیلی جدید بیان داشت: نام نویسی در حوزه در دومرحله انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه از 24 بهمن تا27 اسفند 97 بوده است، افزود: داوطلبان و علاقه مندان ورود به حوزه که در مرحله نخست فرصت نکرده اند نسبت به نام نویسی اقدام کنند، از 17 فروردین تا 22 فروردین می توانند اقدام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: آزمون کتبی بین داوطلبان ورود به حوزه 30 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: علاقه مندان دارای مدرک پایه نهم و بالاتر می توانند وارد دوره عمومی بلند مدت شوند، این دوره در چهار مقطع تحصیلی با عناوین سطح یک، سطح دو، سطح سه و سطح چهار ارائه می شود و طلاب پس از اتمام این دوره ها به توانایی علمی قابل توجهی می رسند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: در سطح یک که نخستین مقطع تحصیلی است، طلاب با علوم پایه حوزوی شامل صرف، بلاغت، منطق، فقه، اصول و برخی علوم و معارفاسلامی همچون تاریخ اسلام، اصول عقاید، تفسیر، علوم قرآنی و اخلاق آشنا می شوند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه طلبگی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده است ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان از طلبه به عنوان سرباز حضرت ولی عصر(عج) و شاگرد امام صادق(ع) یاد کرد و افزود: طلبه کسی است که با قران و اذکار انس پیدا کرده و دین را بهتر از گذشته می فهمد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات