۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۲۲۳۵
کوهکن در گفت وگو با رسا:

عمل به شعار سال کشور را در برابر هجمه های دشمن ایمن می کند

عمل به شعار سال کشور را در برابر هجمه های دشمن ایمن می کند
نماینده مجلس با تأکید بر لزوم ایمن سازی اقتصاد کشور در برابر جنگ اقتصادی دشمن گفت: مجلس بدون ملاحظات سیاسی با نواقص موجود در زمینه "رونق تولید" برخورد کند.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که در شعار سال مسائل اقتصادی را مورد تأکید قرار داده اند، گفت: رهبری با دوراندیشی و بصیرتی که دارند به خوبی از توطئه های اقتصادی دشمن آگاهی پیدا کرده و با تعیین نقشه راه، مسؤولان را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن آماده می سازند.

وی با بیان اینکه آمریکا از سال 2005 با راه اندازی کارگروهی تحت عنوان «چریک های کت و شلواری» در وزارت خزانه داری خود جنگ اقتصادی را علیه ایران آغاز کرده است، ابراز داشت: طبیعی است وقتی که دشمن جنگ اقتصادی را کلید زده است، ما نیز در رویه اقتصادی خود به گونه ای عمل کنیم که متناسب با جنگ اقتصادی باشد.

کوهکن با اشاره به اینکه اگر به شعارهای سال عمل شود نظام در برابر هجمه های دشمن ایمن سازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما باید بخش هایی که مورد توجه دشمن بوده و برای ضربه زدن به کشور از آن طریق وارد می شود را با هدایت های رهبری ایمن سازی کنیم؛ ما باید دشمن را از آسیب رساندن و ضربه زدن به کشور مأیوس کرده و حربه هایش را بی خاصیت کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی به تبیین ویژگی ها و نقش رونق تولید در ایمن سازی اقتصاد کشور در برابر هجمه ها و حملات اقتصادی دشمن تأکید کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، بدون شک آمار اشتغال نیز بالا خواهد رفت و میان عرضه و تقاضا توازن ایجاد شده و دیگر شاهد گرانی ها و احتکارها نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: مراد رهبر معظم انقلاب از رونق تولید، رونق کمی و کیفی تولید ملی است، زیرا ما باید تولیداتی داشته باشیم که علاوه بر استفاده از آنها در بازار داخل، عرصه صادرات را نیز پاسخگو باشد.

کوهکن با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق تولید مطرح کرد: مسؤولان اجرایی کشور باید موانع موجود بر سر راه رونق تولید را برداشته و اجازه ندهند که گرفتاری های موجود در سیستم بانکی، مالی، بیمه ای و مالیاتی به رونق تولید لطمه وارد کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید ملی و رونق آن به معنای چشم پوشی و اغماض از تولیدکنندگان متخلف نیست، ابراز کرد: دولتمردان باید با اختصاص تسهیلات و فراهم آوردن زمینه ترخیص زودهنگام مواد اولیه تولیدکنندگان از گمرکات کشور از تولیدکنندگان حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مجلس باید بدون ملاحظات سیاسی اگر نقصی در زمینه اقدام در زمینه رونق در دولت مشاهده کرد با آن به صورت قانونی برخورد کند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات