۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۲۲۵۰
سرمقاله؛

تازه‌ترین اشتباه احمق‌ها

تازه‌ترین اشتباه احمق‌ها
اگر آمریکا، سپاه را تروریست بداند، ایران نیز ارتش آنها را نیرویی متجاوز در منطقه‌ می‌داند و هر سرباز آمریکا، هدفی متحرک برای نیرو‌ی مسلح ما خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رسا، این روز‌ها احتمال قرارگرفتن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی قوت گرفته است. رئیس جمهور سبک مغز آمریکا و حلقه مشاوران او که چندین بار از سوی مقام معظم رهبری، «احمق‌های درجه یک» لقب گرفته اند، نپختگی و کم عقلی را به جایی رسانده اند که روند تضعیف و تحدید جایگاه و هیمنه جهانی آمریکا که از دوران جورج بوش پدر آغاز شده و در دولت بوش پسر، سرعت گرفته بود، روی دور تند بیفتد.

۱- ترامپ، پمپئو و بولتون، پیش از این هم نشان داده اند که کوته اندیشی و کم خردی در عرصه سیاسی و بین الملل را با قیل و قال می‌پوشانند. امروز کمتر کارشناس سیاسی حتی در دنیای غرب پیدا می‌شود که اقداماتی از جنس انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به شهر بیت المقدس را به ضرر منافع ملی آمریکا نداند. دولت آمریکا با این کار، غیر از آن که سود و منفعتی به دست نیاورده و تنها عده‌ای صهیونیست تندرو را راضی کرده، عملا اسرائیل را به سمت پرتگاه سقوط هل داده است. جالب‌تر آن که هیچ کشور موثری در عرصه بین الملل هم در این عرصه با آمریکا همراهی نکرده است.

۲- اینک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نیرویی میهنی و ملی و در طراز ارتش‌های کشور‌های دیگر است، از سوی دولت آمریکا، تهدید به قرارگرفتن در فهرست سازمان‌های تروریستی می‌شود. باید دقت کرد که این مسئله به معنای تحریم نیست، چه این که نام عده‌ای از مقامات سپاه پیش از این هم در فهرست تحریم‌ها آمده بود و البته اهمیت چندانی هم نداشت، اما تروریست خواندن یک نیروی نظامی رسمی با تشکیلات وسیع و یگان‌های متعدد و متنوع، عملا به این معنی است که دولت فعلی آمریکا، ارزشی برای جان سربازان خود در منطقه غرب آسیا قائل نیست؛ چه این که اگر ارتش آمریکا، سپاه را تروریست خطاب کند، جمهوری اسلامی نیز ارتش آمریکا را نیرویی متجاوز و مزاحم در منطقه‌ای هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایش می‌داند و عملا هر سرباز ارتش آمریکا، هدفی متحرک برای نیرو‌های مسلح ایران خواهد بود.

۳- ایالات متحده، در ابتدا داعش را به راه انداخت و از آن حمایت اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی کرد. حتی هیلاری کلینتون، وزیر پیشین خارجه آمریکا در کتاب خاطراتش نوشت که ما می‌خواستیم داعش را در مصر راه اندازی کنیم، اما در نهایت به عراق و سوریه رسیدیم.

حالا پس از چند سال که دولت‌های رسمی سوریه و عراق با حمایت‌های جمهوری اسلامی بر داعش فائق آمده اند، آمریکا هم داعیه مبارزه با تروریست‌ها پیدا کرده و در ائتلاف مضحکی موسوم به ائتلاف علیه داعش، تلاش دارد برای خود چهره‌ای ضد تروریستی بسازد. جالب‌تر آن که مهد تامین مالی اغلب تروریست‌های منطقه یعنی عربستان سعودی هم عضوی از این ائتلاف ضد تروریستی است.

۴- تحلیل نگارنده آن است که فضاسازی برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، صرفا جنگ روانی است و این همه سر وصدا، از شدت استیصال دولت آمریکا در منطقه است. کیست که نداند طبل هرچه صدایش بلندتر باشد، توخالی‌تر است و حتی اگر چنین اتفاقی برای سپاه بیفتد، این به معنای آن نیست که در عرصه واقعی، خطری متوجه این نهاد مقدس است.
 
عرصه درگیری نظامی، قواعد و اقتضائات خاص خودش را دارد و اگر دولت آمریکا توان چنین رویارویی در منطقه با سپاه را داشت، پنهانی دعوت به مذاکره‌ نمی‌کرد و با ارسال پیام‌های متعدد به سپاه قدس، به دنبال تامین امنیت و حفظ جان سربازانش نبود.

۵- و اما بند پایانی تبریکی است به فرماندهان ارشدی همچون سرلشکر جعفری و سرلشکر سلیمانی و خداقوت به یکایک نیرو‌های پاسدار که آن قدر در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده اند که دشمن را به این درجه از دریوزگی و استیصال رسانده اند. امروز چه در مسئله تامین امنیت داخلی، چه در حوزه اقتدار منطقه ای، چه در عمران و سازندگی، چه در حوزه‌های علم و فناوری و چه در حوزه امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌درخشد. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: رسالت
ارسال نظرات