۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۰۲۲۶۰
یادداشت سردبیر؛

سیل ایرانی و رسوایی رسانه‌های معاند

سیل ایرانی و رسوایی رسانه‌های معاند
رسانه‌های عربی و عبری بدخواه و کارگزاران فضای مجازی‌شان سکوت کرده‌اند و درباره موج آگاهی دینی و عشق‌ورزی ایمانی ملت ایران به یکدیگر دم نمی‌زنند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، تصاویر اشک انسان را درمی‌آورد، فیلم ها نشانگر اوج گرفتاری مردم است، شنیده‌ها و دیده‌ها نشانگر نگرانی مردم از امنیت خانه و جان و مالشان است. صحنه‌هایی از سیل در برخی از استان‌های کشور، که در نخستین روزهای سال کام همه ما را تلخ کرده است.

در آیات و روایات متعددی، نسبت به ایثار و کمک به هم‌نوعان تأکید شده است و حتی در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده است که کسی که صبح کند و به فکر امور مسلمانان نباشد، مسلمان نیست. همچنین فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی و روحیه خدمت‌رسانی از مقوله‌های ارزشمندی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به آن بسیار دلالت داشته و نسبت به آن توصیه‌های متعددی داشته‌اند.

این روزهای سخت که مردم آقل‌قلا و گمیشان با آب‌گرفتگی در شهر مواجه هستند و از سوی دیگر سیل خانه و کاشانه مردم لرستان را با خاک و گل درهم پیچیده است و روستاها و شهرهای استان خوزستان در گیر و دار سیلاب هستند، ضرورت دارد تا نیروهای مردمی و جهادی دو‌چندان وارد عرصه خدمت‌رسانی شده تا از رنج و محنت این دیار کم کنند.

نیاز فوری مردم شهرها و روستاها به آب و مواد غذایی و وسایل حداقلی برای گرمایش و امکانات اسکان اضطراری از اولین نیازهای این شهرها است که نیازمند همیاری همه مردم ایران اسلامی است. در طول این سال‌ها، عرصه‌های گوناگون تلخ و شیرینی را شاهد بوده‌ایم که حضور مردم در کنار یکدیگر موجب بازشدن گره از کار شده است؛ از زلزله بم گرفته تا زلزله کرمانشاه و سیل‌های اخیر؛ که تلاش خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران ما اهالی رسانه حتی یک‌صدم آن را هم نتوانسته است ضبط و به تصویر بکشد.

حجم خیرخواهی مردم برای یکدیگر، کمک‌رسانی به هم‌نوعان، وحدت شیعه و سنی در امداد‌رسانی، همکاری مجدانه اقوام مختلف مردم از کرد و لر و عرب و بلوچ و ...، فعالیت جهادی طلاب و دانشجویان، حضور ملموس مسئولان در کنار مردم و آگاهی از نزدیک با احوال مردم سیل‌زده از رویدادهایی است که دوربین اهالی رسانه توانسته است بخشی از آن رسانه‌ای کند.

اما رسانه نتوانسته است اندوه پیرزن مازنی، اشک پیرمرد قمی، کمک امدادی با پول عیدی کودک اراکی و پرداخت یک روز حقوق کارمند مرندی و جلفایی و زابلی را به تصویر بکشد؛ رسانه، لنز کوچک خود را به سمت دنیای بزرگ مهربانی ایرانیان گشوده است که در این قاب، همه امور نمی‌گنجد.

مردم ایران اسلامی امروز در روزهای ماه‌های مبارک شعبان و در انتظار رسیدن ماه مبارک رمضان هستند؛ اعیاد مذهبی در پیش است و نذر و خیرات رو به فزونی؛ که جا دارد امسال با توجه به وضعیت شهروندان عزیز شهرهای سیل‌دیده، موج نذورات خود را به سمت مناطق آسیب‌دیده گسیل کنیم.

امروز همگان به چشم خود می‌بینند که چگونه موکب‌های اربعین و هیات و نیروهای بسیجی پای‌کار مردم آمده‌اند و چگونه درب‌های مدارس علمیه و مساجد و حسینیه‌ها و مدارس رو به مردم گشوده شده تا در پناه سقف آن کمی بیاسایند. اما امروز رسانه‌های عربی و عبری بدخواه و کارگزاران فضای مجازی‌شان سکوت کرده‌اند و دم نمی‌زنند از این‌همه موج آگاهی دینی و عشق‌ورزی ایمانی.

کانال‌ها و شبکه‌های مجازی که در ایام ماه محرم و اربعین شبهه‌پراکنی کرده و از نذر و نیاز مردم انتقاد می‌کردند که چرا این مقدار هزینه می‌کنید و چرا برای سفرهای زیارتی هزینه می‌کنید و چرا این‌ها را خرج مردم نمی‌کنید، چرا مهر سکوت بر لب زده‌اند؟! گویا منظورشان از مردم، این مردم کوچه و بازار عرب و لر و ترکمن نبوده است؟ یا شاید هدفشان چیز دیگری بوده است؟!

امروز نیروی ایمان و عشق به انسانیت و اسلامیت در دل نیروهای مردم مومن ایرانی موج می‌زند و هرفردی هرکاری از دستش برمی‌آید دارد تلاش می‌کند. باید قدر این‌همه پتانسیل و ظرفیت عظیم مردمی را بدانیم و این‌که ما اهالی رسانه موظف هستیم تا در سکوت سهمگین رسانه‌های غربی و عربی، صحنه‌های لطف مردم را به تصویر بکشیم و بار دیگر اعتراف کنیم که چشم و قلم ما توان به تصویر کشیدن سیل رحمت الهی ایثار مردم را ندارد.

البته این حجم مهربانی و اقدام‌های جهادی، از مسئولیت مسئولان و کارگزاران دولتی و کشوری کم نکرده و باید مسئولان امر نسبت به تمهید مقدمات لازم، تصویب بودجه‌های مورد نیاز و تخصیص اعتبارات و اجرایی کردن قول‌های خود به مردم دوچندان فعال شوند. همچنین لازم است تا دستگاه قضایی با عوامل اجرایی که در حوزه اجرایی خود قصور یا تقصیر داشته و همچنین با افرادی که در مسیر آب و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌صورت غیرمجاز ساخت و ساز داشته‌اند، برخورد قانونی لازم را داشته باشد./918/ی702/س

 

ارسال نظرات