۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۰۲۲۶۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دعا بهترین ابزار برای غفلت زدایی است

دعا بهترین ابزار برای غفلت زدایی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا بهترین ابزار برای غفلت زدایی است، گفت: دعا انسان را از خودبینی به خدا بینی سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) در دعای عرفه که یک سلسله معارف کامل عرشی است مشخص می شود.

وی افزود: برخی دعاها که امام حسین(ع) بیان فرمودند هرچند اندک اما شرح و معنی آنها به گستردگی همه عالم هستی است؛ این دعاها، دعای انسان سازی است.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام صادق(ع) که فرمودند امام حسین(ع) خود حج است، ابراز کرد: امام حسین(ع) اصل عبادت بودند و اگر حجی به جای می آوردند به این دلیل بود که ایشان خودشان را به جای متکلفین قرار می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دعا عبادت است، اظهار داشت: دعا اتصال گدا به غنی است، غنییی که در عالم هستی نیازمند به کسی نیست، انسان در حالت دعا به محضر خداوند چنین ابراز می کند که بارالها؛ من می دانم همه ابزار و اختیار عالم هستی به دست توست و هر چه هست عنایت تو به ما بندگان است و دیگران همه ابزار و وسیله خیر تو هستند.

وی با بیان اینکه انسان باید خدا بین باشد تا بتواند دین خود را حفظ کند، عنوان کرد: انسان خودبین از یاد خداوند غافل است اما انسان دیندار همه امور را در عالم هستی از سوی خداوند می بیند از این رو در بلا و مصائب صبر و شکیبایی پیشه کرده و از یاد خداوند غافل نمی شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بافت دنیا بر این امر استوار است که انسان در حالت رفاه از خداوند غافل شود و در بلایا به محضر خداوند معترض شود، گفت: انسان باید با این حالت دنیا مبارزه کند. دعا عبادتی است که انسان را از خودبینی به خدا بینی هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان دعاگو نباید در برابر این عبادت تکبر کند چرا که خداوند متکبران از دعا را در دوزخ جای می دهد تا بداند انسان سراسر نیاز و خداوند بی نیاز مطلق است.

وی با اشاره به اینکه قیامت یوم الحسرت است، عنوان کرد: کسانی که در عالم دنیا به زیارت امام حسین(ع) نرفتند غرق در حسرت می شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات