۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۰۲۲۶۸
حجت الاسلام ثمری مطرح کرد؛

امام حسین، مظهر رحمت الهی در عالم هستی

امام حسین، مظهر رحمت الهی در عالم هستی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر رحمت الهی در عالم هستی است، گفت: خداوند از طریق امام حسین(ع) رحمت خود را به عالم عطا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ثمری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: صدقه در ماه شعبان از سوی خداوند تکثیر می شود.

وی افزود: مراد از تکثر آن است که خداوند صدقه ای را که در ماه شعبان پرداخت شده در عالم بالا می پروراند و در قیامت به صدقه دهندگان ماه شعبان تحویل می دهد.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام پیامبراکرم(ص)، بیان داشت: حضرت فرمودند: شعبان ماه استغفار است؛ ادعیه و مناجات هایی که در ماه شعبان توصیه شده نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه شعبان ماه رشد انسان برای رسیدن به کمال است، عنوان کرد: کسانی که از ماه شعبان نهایت استفاده و بهره را می برند می توانند از فضای رمضان به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه قرائت صلوات شعبانیه در این ماه بسیار تاکید شده گفت: به گفته بزرگان می توان گفت صلوات شعبانیه خلاصه ای از زیارت جامعه کبیره است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند رحمت خاصه خود را در این ماه نازل کرده است، ابراز کرد: امام حسین(ع) مظهر رحمت الهی در عالم هستی است خداوند از طریق امام حسین(ع) رحمت خود را به عالم عطا می کند.

حجت الاسلام ثمری با اشاره به اینکه تمام خزائن عالم هستی در دستان امام جسین(ع) است، گفت: خداوند تجلی رحمت خود را در توسل به امام حسین(ع) قرار داده است از این رو زیارت حضرت سید الشهدا(ع) در این ماه افضل اعمال بیان می شود و این بیانگر عظمت و جایگاه حضرت است.

وی بیان داشت: زمانی که امام حسین(ع) متولد شدند ملائکه فوج فوج به همراهی ملائکان مقرب از سوی خداوند مامور شدند تا سلام و تبریک این مولود مبارک را ناحیه حضرت حق بر پیامبراکرم(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برسانند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در همین حین بود که فطرس پر و بال شکسته و رانده شده از عرش الهی به محضر امام حسین(ع) حاضر شد و با شفاعت حضرت، خداوند او را مورد رحمت و مغفرت خود قرار داد.

حجت الاسلام ثمری در ادامه ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرمایند: زمانی که فطرس وارد عرش شد شروع به فخر فروشی به ملائکه کرد و می گفت من آزاد شده امام حسین(ع) هستم؛ پنج هزار سال پیش از خلقت حضرت آدم نام امام حسین(ع) بر طاق عرش هک شده بود و هنگام ولادت خداوند نام ایشان را حسین نامید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات