۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۰۲۲۸۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

فعالیت جهادی امدادرسانی به سیل‌زدگان باید ساماندهی شود

فعالیت جهادی امدادرسانی به سیل‌زدگان باید ساماندهی شود
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر نظم‌بخشی و سامان‌دهی به فعالیت‌های جهادی امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: کار جهادی به معنای بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست مسؤولان این نهاد ویژه امدادرسانی به سیل‌زدگان، اظهار کرد: باید تمام اقشار مردم و نهادهای ظرفیت‌های خود را برای امدادرسانی به سیل‌زدگان و کاهش آلام مصیبت دیدگان به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در استان ازجمله روحانیت، تشکل‌ها و هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد اکنون نهادهای مختلف در این راستا به‌صورت پراکنده کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر نظم‌بخشی و سامان‌دهی به فعالیت‌های جهادی امدادرسانی به سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: کار جهادی به معنای بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی نیست؛ ازاین‌رو فعالیت‌های جهادی باید به‌صورت منظم انجام شده و از ظرفیت هر گروه و تشکل در عرصه ویژه‌ای استفاده شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد گفت: باید تقسیم کار مناسبی درزمینهٔ کمک به سیل‌زدگان صورت گرفته و در این زمینه امور نظم و نسق یابد.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری‌شده از سوی نهاد تبلیغات اسلامی برای سیل‌زدگان، اظهار کرد: در بجنورد کمک‌های مردمی هیئات مذهبی در مساجد جمع‌آوری می‌شود و تاکنون سه مرحله کمک‌های مردمی به مناطق ارسال شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه پیش از این بیش از 15 میلیون تومان ارزاق با کمک هیئات مذهبی در مساجد تهیه و به مناطق سیل‌زده با اولویت روستاهای سنی نشین ارسال شد، افزود: مرحله سوم کمک‌های هیئات مذهبی به سیل‌زدگان هم به‌زودی ارسال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص هزینه مراسم ختم برخی از مرحومان به سیل‌زدگان در استان، افزود: در این راستا می‌توان با استفاده از ظرفیت مداحان افراد و خانواده‌های داغدار را به اختصاص هزینه‌های مراسم ختم برای کمک به سیل‌زدگان ترغیب کرد.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد در خاتمه به موضوع جمع‌آوری متمرکز کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان از سوی هلال احمر و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان برای کمک به سیل‌زدگان وجود دارد؛ اما هنوز این موضوع مبهم است که کمک‌های مردمی باید کشوری یا استانی جمع شود که انتظار می‌رود مسؤولان مرتبط هر چه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی و روشن گری کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات