۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۲۲۸۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برگزاری اعیاد شعبانیه در نهبندان، حضور 52 هزار زائر در امامزادگان فردوس و اجرای 100 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد شئون فرهنگی نهبندان در سال 98 به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد.

فرماندار نهبندان در این جلسه گفت: اعیاد شعبانیه مربوط به آحاد مردم است و مردم و مسئولان باید در برگزاری هر چه باشکوه تر و بهتر آن تلاش کنند.

کریمان خراسانی، مهم ترین اهداف برگزاری ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه را تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی و تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد و درک بهتر فرهنگ و معارف اسلامی اعلام کرد.

حضور بیش از 52 هزار زائر در آستان مقدس امامزادگان فردوس

رئیس هیئت امنای امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) فردوس گفت: در طول تعطیلات نوروزی در مجموع 52 هزار و 700 نفر در بارگاه مطهر امامزادگان فردوس حضور و از امکانات اسکان موقت بهره‌مند شدند.

محمد اسماعیل یعقوب‌زاده با اشاره به قرارگرفتن آستان مقدس امامزادگان فردوس در مسیر عبور مسافران ۸ استان، اظهار کرد: این مکان با توجه به همجواری با چند اثر باستانی و موزه مردم‌شناسی زمینه مساعدی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه امامزادگان فردوس تنها مکانی است که در شهرستان شبانه‌روزی دایر است و به مردم سرویس دهی می‌کند، افزود: برگزاری کرسی تلاوت قرآن در ماه رمضان، مراسم مختلف اعیاد، سالروز ولادت امامان معصوم(ع) و ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر و عید نوروز از اهم فعالیت‌های واحد فرهنگی بارگاه امامزادگان فردوس است.

100 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، پیش بینی می‌شود 100 عنوان برنامه در استان اجرا شود.

مجید کریمیان، اظهار کرد: جلوه‌های انقلاب توانسته مخاطب خوبی داشته باشد و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که جامعه هنری را به مردم نزدیک و عموم مردم را با این هنرها آشنا سازیم، تصریح کرد: سال ‌ها است که مقام معظم رهبری بر هنر تاکید دارند و هنر انقلابی را از مهم‌ترین راهکارهای رویارویی با جنگ نرم دانسته‌اند.

سومین جشنواره استانی کتاب خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از شرکت در سومین جشنواره استانی کتاب خراسان جنوبی همزمان با ٣١ خردادماه جاری در بیرجند خبر داد.

ناصر نبی‌زاده بیان کرد: سومین جشنواره استانی کتاب خراسان جنوبی با هدف شناسایی و معرفی کتب برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب برگزار می‌شود.

وی درخصوص ضوابط و شرایط این جشنواره، گفت: آثار ارسالی باید در بازه زمانی مهرماه ۹۶ لغایت پایان اسفند ماه ۹۷ چاپ و منتشر (چاپ اول) شده باشد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات