۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۲۲۸۹
استاد حوزه علمیه:

مردم از کمک رسانی به سیل زدگان غفلت نکنند

مردم از کمک رسانی به سیل زدگان غفلت نکنند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم از کمک رسانی به سیل زدگان غفلت نکنند، گفت: خداوند گناهان انسان را به سبب شاد ساختن دیگران می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوری سعید استاد حوزه علمیه، امروز در دومین جلسه نهج البلاغه که در مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان برگزار شد، گفت: طلاب باید از فیوضات معنوی ماه شعبان و اعیاد شعبانیه نهایت استفاده و بهره را ببرند.

وی با اشاره به حکمت 13 کتاب شریف نهج البلاغه که اشاره به مراتب شکرگزاری دارد، بیان داشت: حضرت در این فراز می فرمایند: هنگامى که مقدمات نعمت ها به شما روى آورد ادامه آن را به واسطه کمى شکرگزارى از خود دور نسازید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنابراین شکر دارای سه مرحله شکر قلبی، زبانی و عملی است که اگر انسان در سرآغاز نعمت شکرگزار باشد انتهای آن نعمت را نیز خواهد دید.

نوری سعید همچنین با اشاره به توضیح حکمت 23 عنوان داشت: اصل و نسب پاک بسیار نیکو و خوب است ولی ژن خوب فقط ملاک نیست بلکه عمل مهم است از این رو حضرت می فرمایند: کسى که عملش او را کُند سازد نَسَبش به او سرعت نخواهد بخشید.

وی افزود: چنانچه خداوند اصل کرامت و برتری انسان را در تقوا بیان داشته و تفاخر به مال و نسب و غیره را نکوهش می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حوادث اخیر کشور و مشکلات مردم سیل زده گفت: در این ایام که جمعی از مردم دچار گرفتاری و مشکل شده اند باید به یاری آنان شتافت تا غم از دل آنان از بین برود بر این اساس حضرت علی(ع) برطرف ساختن غم از دل ها و شاد کردن قلب ها را عاملی برای بخشودگی گناهان بزرگ می داند.

نوری سعید ادامه داد: حضرت می فرمایند: از کفّاره گناهان بزرگ، به فرياد مردم رسيدن و آرام کردن مصيبت ديدگان است؛ بنابراین مردم نباید از کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر غفلت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگیری از مصیبت زدگان سیره ائمه اطهار(ع) است و ماه شعبان بهترین فرصت برای انجام کارهای نیکو و خدا پسندانه است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات