۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۰۲۳۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

کشور نیازمند تشکیل ستاد بحران در عرصه اعتقادی و فرهنگی است

کشور نیازمند تشکیل ستاد بحران در عرصه اعتقادی و فرهنگی است
حجت الاسلام مرتضوی گفت: امروز در عرصه اعتقادی و فرهنگی به شدت نیازمند تشکیل ستاد بحران در کشور هستیم چراکه شرایط فوق العاده است.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور، اظهار کرد: اگر چه این سیل از لحاظ مالی و معنوی ویران کننده بود و خسارت‌های بسیاری در برخی استان‌ها برجای گذاشت، اما معضل بی آبی بسیاری دیگر از استان‌ها را نیز برطرف کرد که باید شکرگذار درگاه الهی باشیم.

وی با اشاره به حضور همه جانبه مردم و مسؤولان در کنار هم برای کمک به سیل زدگان خاطرنشان کرد: الحق که جلوه بسیار زیبایی از همکاری، تعاون، بسیج عمومی و تلاش جهادی در حادثه سیل اخیر به تصویر کشیده شد که باید قدر آن را بدانیم و به این روحیه در کشور افتخار کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه کمک به افراد درمانده بزرگ‌ترین عبادت محسوب می‌شود، تصریح کرد: به یقین کمک و ایثار به مردم سیل زده مصداق آیه «تعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‏ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعِقابِ» است؛ سربلندی مردم در این آزمون بزرگ الهی از فطرت پاک آن‌ها سرچشمه گرفت و نشان داد مردم در هر شرایطی در کنار هم هستند.

وی با اشاره به اینکه باید از این گونه حوادث درس بگیریم و با برنامه ریزی نقط ضعف و قوت امور را شناسایی کنیم، ابراز کرد: متأسفانه بخش عظیمی از خسارت‌ها به خاطر بی برنامگی و عدم توجه به امور زیربنایی مطابق با قانون بوده است که باید هر چه سریعتر اصلاح شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین با بیان اینکه متأسفانه امروز سیل بزرگ فحشا و منکرات جامعه را فرا گرفته که این سیل بسیار ویران کننده‌تر از سیل آب است، افزود: امروز در عرصه اعتقادی و فرهنگی به شدت نیازمند تشکیل ستاد بحران در کشور هستیم چراکه شرایط فوق العاده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه باید در همه استان‌ها شورای بررسی آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت جدی تشکیل شود و این از ضرورت‌ها است، گفت: به یقین سونامی که امروز به جان امور فرهنگی و ارزش‌ها افتاده بسیار مخرب‌تر از هر سیلابی است چراکه ماندگاری آن طولانی‌تر و اثرگذاری آن بیشتر است.

وی تحریم کمک‌های صلیب سرخ جهانی از سوی آمریکا را اوج خباثت و پستی سردمداران آن‌ها بیان و اظهار کرد: خباثت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همه دنیا و برای آن‌هایی که یک جو حق بینی و حق شناسی دارند، مشخص و روشن شد و این ماهیت نظام استکبار است./۹۴۵۷/ت303/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات