۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۰۲۳۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خودسازی بالاترین هنر است

خودسازی بالاترین هنر است
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بالاترین هنر، هنر خودسازی است، گفت: هنرهایی مانند هنر هالیوود عقل‌ها را گمراه ساخته و خود را هنرمند جلوه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار مسؤولان فرهنگی و هنری استان به مناسبت هفته هنر اظهار داشت: مسأله هنر در جامعه بشری مهم است و باید هنر را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه هنرمند اصلی خداوند متعال است، تصریح کرد: در واقع هنر یک نوع انسان‌شناسی بوده که باید به شکل فنی آن را مورد بررسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی افزود: خداوند آفریننده تمام هستی است و در خلقت انسان نیز از خود به عنوان احسن الخالقین تعبیر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان احسن الخالقین است، تصریح کرد: هنرمند کسی است که استعداد خود را به فعلیت برساند و هنری هنر است که نقش تربیتی و رشدی داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از هنرها شاید بشر را جذب کند ولی عقل را جذب نخواهد کرد و عقل هنری را هنر می‌داند که بر اساس رشد و تربیت، انسان را به هدفی عقلانی و فطری برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بالاترین هنر آن است که انسان در خود پیاده کند و هنرهایی که زیبایی عاطفی دارد با هنرهایی که فساد و تعدی دارد متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بالاترین هنر، هنر خودسازی است، اظهار کرد: هنرهایی مانند هنر هالیوود عقل‌ها را گمراه ساخته و خود را هنرمند جلوه می‌دهد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات