۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۰۲۳۱۳
به همت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه؛

دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر برگزار می شود

دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر برگزار می شود
دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر به همت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد توکلی در نشست خبری دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های جشنواره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر گفت: انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با هدف توجه به آثار اقتصاد اسلامی همچنین معرفی شهید صدر به عنوان پدر اقتصاد اسلامی این جشنواره را برگزار می کند.

دبیر جشنواره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر ادامه داد: متأسفانه شهید صدر بسیار مظلوم واقع شده و آثار وی کم معرفی شده است و از سوی دیگر برخی تلاش می کنند که افراد دیگری را به عنوان پدر علم اقتصاد اسلامی معرفی کنند که اهدای این جایزه ابزاری برای معرفی شهید صدر همچنین توجه به محققان در زمینه اقتصاد اسلامی است.

وی افزود: نخستین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر سال 95 برگزار شد که نخستین جایزه به حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری اهدا شد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به معاونت پژوهش حوزه های علمیه پیشنهاد داده شده است که در صورت امکان به پاس قدردانی از زحمات شهید صدر، نوزدهم فروردین ماه روز اقتصاد اسلامی یا شهید صدر اعلام شود که امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد.

وی با بیان این که شهید صدر نخستین فردی است که اقتصاد اسلامی را به عنوان نظریه و به صورت سیستمی بیان کرده است، اظهار کرد: پیش از وی در زمینه اقتصاد اسلامی نظریه های مطرح شده است اما نخستین فردی که این نظریه را به صورت سیستمی در مقابل نظام سرمایه داری مطرح کرد شهید صدر است که موجب می شود جایگاه برجسته ای برای شهید صدر در تاریخ اندیشه اقتصاد اسلامی اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر به آثار تعلق نمی گیرد بلکه به دوره علمی فرد و افرادی که نظریه جدیدی ایجاد کرده باشند تعلق می گیرد؛ دومین دوره جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر پنج شنبه 22 فوردین ماه ساعت 18 تا 20 در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2 برگزار می شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشاهده نشدن آثار فعالیت های انجمن اقتصاد اسلامی در جامعه گفت: عمر اقتصاد اسلامی به 50 سال نمی رسد در حالی که اقتصاد غربی 250 سال سابقه دارد و ما 50 سال فعالیت را با 250 سال فعالیت مقایسه می کنیم در حالی که تولید علم به تدریج صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در اقتصاد غربی نیز مشکلات زیادی مشاهده می شود و اختلافات فراوانی با یکدیگر دارند به عنوان مثال در بحران های سال 2008 می گویند چگونه نتوانسته اید آن را پیش بینی کنید؛ امروزه جوانه های اقتصاددانان اسلامی به تدریج مشاهده می شود و زمینه های همکاری مناسبی در حال رخ دادن است./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات