۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۰۲۳۳۶
استاد حوزه علمیه:

شهید صدر دنیایی از علم و معرفت بود

شهید صدر دنیایی از علم و معرفت بود
حجت الاسلام نعمانی با بیان این که شهید صدر دنیایی از علم و معرفت بود، گفت: وی نیازها را مشاهده و بر اساس نیازهای آن زمان کتاب هایی تألیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نعمانی در نشست التین و الزیتون که به مناسبت سی و نهمین سالگرد شهادت شهید سید محمد باقر صدر به همت تشکل فرهنگی رائدات الهدی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی در حسینیه مجتمع برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه ها و مدارس باید نسبت به زبان عربی اهتمام خاصی داشته باشند زیرا از طریق این زبان می توان پیام انقلاب را منتشر کرد.

این شاگرد شهید صدر با بیان اینکه فرصت های کنونی تهدیدات و مشکلاتی دارد ولی باید از فرصت های موجود نهایت استفاده صورت گیرد گفت: دنیای کفر و استکبار در دوران کنونی علیه ما، اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام بسیج شده است. دشمنان و قارون زمان عربستان سعودی میلیاردها دلار هزینه می کنند که مذهب اهل بیت علیهم السلام را در تنگنا قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی کار بزرگی انجام می دهد و طلاب از کشورهای مختلف در این مرکز جمع شدند تا در دورانی که دشمنان علیه ما می تازند و عربستان سعودی نیز هزینه می کند که مذهب اسلام را در تنگنا قرار دهد به فعالیت در زمینه مذهب اسلام بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمانی انقلاب اسلامی را معجزه قرن عنوان کرد و افزود: در دنیا آمریکای جنایتکار و کشورهای مرتجع بسیج شدند تا کارهای زیادی علیه انقلاب انجام دهند.

وی با اشاره به حجم بزرگ فعالیت ها علیه اسلام و تشیع گفت: جامعه المصطفی و رسانه های اسلامی در عرصه مبارزه با دشمنان اسلام و تشیع فعالیت می کنند بنابراین این حضور سبب شده که استکبار جهانی علیه ما بسیج شود زیرا در صورتی که نظام اسلامی تهی باشد کاری به آن ندارند ولی این حجم از محاصره، توطئه و مشکلات نشانه فعالیت تأثیرگذار انقلاب است.

این شاگرد شهید صدر خاطرنشان کرد: دشمنان از فعالیت های انقلاب می ترسند بنابراین سعی می کنند به محاصره سیاسی، فرهنگی و تبلیغاتی انقلاب بپردازند.

وی با اشاره به سفر هیئت های مختلف به ایران گفت: این هیئت ها می گفتند آنچه در ایران مشاهده کردیم به جز شنیده ها بود انقلاب در تمام زمینه های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگی و هنری پیشرفت کرده است.

احساس خطر رژیم بعث از شهید صدر

حجت الاسلام والمسلمین نعمانی با اشاره به شخصیت شهید صدر به عنوان یکی از نزدیکان و مقلد ایشان گفت: بهترین و ارزشمندترین لحظات زندگی خود را مدیون این شهید هستم. این شهید بزرگوار دنیایی از علم، معرفت، اخلاق و سلوک بود و در جلسات تمام مسائل و جزئیات عراق را بیان می کرد. برنامه های شهید صدر سبب حرکت در عراق شد و از این امر نظام بعث احساس خطر می کرد.

وی با اشاره به اقدامات شهید صدر گفت: دانشجویان مسلمان از دانشگاه ها فراخوانده شدند و پس از ارائه آموزش هایی به شهرهای خود فرستاده شدند. اسلام به این وسیله معرفی شد.

نويسنده كتاب ناگفته هايي از مناسبات امام موسي صدر و شهيد صدرخاطرنشان کرد: زمانی که سخن از اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام می شد تعجب می کردند و رئیس بعثی های آن زمان بیان می کرد این اسلام که شما مطرح می کنید اگر می دانستم بعثی نمی شدم.

وی عنوان کرد: شهید صدر در جوانی در تمام جنبش ها شرکت داشت و جمعیت علما، مجله ها و مدارس را راه اندازی کرد و نیازها را مشاهده می کرد و بر اساس نیازهای آن زمان کتاب هایی تألیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمانی با بیان اینکه آنها تصور می کردند اسلام تنها نماز، روزه و حج است گفت: فکر نمی کردند اسلام اقتصاد دارد ولی به وسیله این عالم با آموزه های اسلام آشنا شدند.

وی با بیان اینکه تمام مردم در یک فرد خلاصه شده است گفت: شهید صدر دارای شخصیت بی مانند است و از خودگذشتگی بی نظیر دارد و فردی است که در زمینه سیاست حرکتی بی نظیر را رقم زد.

شهید صدر عمر خود را در راه ترویج اسلام گذراند

وی با بیان اینکه شهید صدر عمر خود را در راه اسلام گذراند یادآور شد: حزب دعوه به عنوان بزرگترین حزب شیعه جهان عرب را برنامه نویسی و رهبری کرد.

استاد حوزه علمیه نجف تأکید کرد: قدر این نظام را بدانید زیرا پس از 40 سال با وجود مشکلات روز به روز در تمام زمینه ها علمی، آموزشی و فرهنگی قوی تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: چاپ کتاب های مختلف نمادی از فرهنگ است در حالی که کل کشورهای عربی نیمی از این عنوان کتاب تولید نمی کنند.

وی عنوان کرد: رژیم بعث شهید صدر را تهدید کرد تا یک جمله علیه رژیم و جمهوری اسلامی بیان کند ولی شهید صدر، جمهوری اسلامی را هدف آرزوهای خود عنوان کرد.

بنت الهدی صدر کتاب های مختلف را تألیف کرد

حجت الاسلام والمسلمین نعمانی با اشاره به شخصیت شهید بنت الهدی صدر گفت: این بانوی بزرگوار تمام عمر خود را فدای اسلام کرد و مدارس اسلامی را تأسیس کرد و مسائل دینی و قرآنی را مطرح می کرد و در این زمینه نمونه ای برای انسان ها است.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار علاوه بر فعالیت های فرهنگی، سیاسی و تربیت بانوان و دروس حوزوی، کتاب تألیف می کرد و داستان را به عنوان نحوه ارائه مطالب انتخاب کرد.

استاد حوزه علمیه نجف با بیان اینکه امکانات زیادی ایجاد شده تا فردی مؤثر برای انجام این رسالت باشید گفت: باید از این فرصت برای تبلیغ اسلام استفاده کنید و با شخصیت شهید صدر آشنا شوید و در این زمینه به مطالعه بپردازید بنابراین رسالت سنگینی بر عهده دارید./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات