۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۳۴۱
امام جمعه تبریز:

آفرینش هستی بر اساس احسان شکل گرفته است

آفرینش هستی بر اساس احسان شکل گرفته است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آفرینش نظام هستی بر مبنای رحمت، جود و احسان است که تماماً از ویژگی‌های خداوند متعال هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز ضمن تبریک حلول ماه شعبان، گفت: در ماه شعبان باید آمادگی لازم را برای ورود به ماه میهمانی خدا کسب کنیم، چرا که بدون آمادگی نمی‌شود وارد این ماه شد.

وی با بیان اینکه آفرینش هستی بر اساس احسان شکل گرفته است، بیان داشت: آفرینش نظام هستی بر مبنای رحمت، جود و احسان است که تماماً از ویژگی‌های خداوند متعال هستند. انسان به عنوان خلیفه الله نام گرفته است و بدین جهت باید صفات خداوند را در خود پیاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آیه «أحسِن کما أحسن اللَّه إلیک» خاطرنشان کرد: خداوند فرمان احسان به دیگران را در موارد مختلفی صادر کرده؛ معنا، مفهوم و مشتقات احسان در حدود ۲۰۰ بار در قرآن کریم به کار رفته است که این موضوع خود دلیلی در ارزشمند بودن مقوله احسان می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که واژه احسان در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: این واژه و مشتقاتش مفاهیم مختلفی دارد، از واژه حُسن گرفته شده و به معنای زیبایی می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم بررسی و بحث روی آیات قرآن در خصوص احسان، اظهار داشت: در نظام آفرینش و موجودات این دنیا از احسان سخن به میان آمده است. هر آفریده‌ای در جهان هستی، هدفمند خلق شده و به دنبال اهداف والا است که این همان نظام اَحسن و احسان در نظام آفرینش می‌باشد که بر پایه‌ی بهترین‌ها بنا شده است./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات