۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۰۲۳۴۹
نویسنده صهیونیستی:

عمر البشیر به نتانیاهو وعده گشایش سفارت در خارطوم داد

عمر البشیر به نتانیاهو وعده گشایش سفارت در خارطوم داد
نویسنده صهیونیستی افشا کرد: رییس جمهور سودان، به تازگی طی پیامی به بنیامین نتانیاهو، به وی وعده گشایش سفارت در خارطوم را داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «جای معیان» نویسنده صهیونیستی در پیامی توئیتری افشا کرد که عمر البشیر برای متوقف کردن اعتراضات سراسری مخالفان دولت در سودان دست به دامن نتانیاهو شده است.
وی به نقل برخی منابع اطلاعاتی توئیت کرده است: رئیس‌ جمهوری سودان در چند روز گذشته به ‌شدت به دنبال ارتباط‌ گیری با دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.
در توئیت نویسنده صهیونیستی همچنین آمده است: به ‌رغم آنکه عمر البشیر در صورت نجات از دست مخالفان به نتانیاهو وعده گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در خارطوم را داده اما نخست ‌وزیر اسراییل از پاسخ به وی خودداری کرده است.
تارنمای 'الوطن سرب' همچنین نوشت: عمر البشیر در پیامی به رژیم صهیونیستی از وی خواسته تا سودان جنوبی را برای اعزام نیروهای ویژه برای سرکوب معترضان متقاعد کند.
هزاران معترض سودانی طی دو روز گذشته با حضور در خیابان‌های خارطوم پایتخت این کشور توانستند برای نخستین بار پس از شروع اعتراض‌ها در دسامبر (آذر و دی‌ماه) 2018 به مقر وزارت دفاع برسند.
کمیته مرکزی پزشکان سودان روز گذشته(دوشنبه) اعلام کرد که در تظاهرات اخیر پنج نفر در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور کشته‌ شده‌اند.
معترضان سودانی عمر البشیر را به سوءمدیریت اقتصادی متهم می‌کند. 
عمر البشیر طی سی سال گذشته سمت ریاست جمهوری سودان را برعهده داشته است.

ارسال نظرات