۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۳۵۹
امام جمعه شهرکرد در دیدار وزیر راه:

مدیریت بحران کشور به دست نیرو‌های متخصص و توانمند سپرده شود

مدیریت بحران کشور به دست نیرو‌های متخصص و توانمند سپرده شود
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: باید مدیریت بحران کشور به دست نیرو‌های متخصص، توانمند و کوشا سپرده تا امور به خوبی ساماندهی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آمادگی در برابر حوادث طبیعی و نحوه مواجهه با آن‌ها از ضرورت‌ها است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد، گفت: به لطف الهی در سیل اخیر همه مجموعه‌های نظام از مردم گرفته تا مسؤولان، یکدل و متحد پای کار آمدند و به خوبی در حال نقش آفرینی هستند و این مایه مباهات است.

امام جمعه شهرکرد، نهادینه شدن مدیریت بحران در کشور به معنای واقعی کلمه را لازم دانست و اظهار کرد: باید مدیریت بحران کشور به دست نیرو‌های متخصص، توانمند و کوشا سپرده تا امور به خوبی ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه سوء مدیریت همیشه خسران آفرین است، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر به خوبی دیده شد که مدیریت صحیح و استفاده از همه ظرفیت‌ها سبب کاهش خسارت شد که این روحیه باید مستمر باشد و ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه حاکم شدن نگاه عدالت محور در توزیع امکانات از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته نسبت به استان چهارمحال و بختیاری نگاه عدالت محور حاکم نبوده و همین امر سبب محرومیت شدید برخی از مناطق آن شده است که یاید این رویه اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید برای محرومیت زدایی استان‌هایی همچون استان چهارمحال و بختیاری تصمیم کلان گرفته شود، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مناطق محروم، مشکل راه‌های ارتباطی است؛ به یقین تا مشکل راه حل نشود، نمی‌توان به این مناطق تجهیزات رفاهی رساند.

وی وضعیت راه‌ها و امکانات رفاهی مناطق موگویی و دیناران از توابع استان چهارمحال و بختیاری را نامطلوب دانست و اظهار کرد: برای رفع مشکلات این مناطق نیازمند کار‌های کلان با تصمیمات کشوری هستیم؛ متأسفانه پس از گذشت سال‌ها هنوز کوچکترین کار کارشناسی هم در این مناطق صورت نگرفته و این تأسف آور است.

در ادامه این دیدار نیز محمد اسلامی، وزیر راه شهرسازی به ارائه گزارشی کامل از وضعیت سیل اخیر و خدمات دولت در این زمینه پرداخت و اظهار امیدواری کرد عوامل موجب خسارت شناسایی و حل شوند، از جمله ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید متوقف شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات