۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۶۰۲۳۶۴
نماينده ولي فقيه در كاشان:

حوادث طبیعی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت جهادی است

حوادث طبیعی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت جهادی است
آيت الله نمازي حوادث طبيعي را نيازمند برنامه ريزي و مديريت جهادي دانست و گفت: مديريت وضعيت موجود و مديريت وضعيت آينده دو مؤلفه مهم در حوادث است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار اصفهان به ابعاد مختلف سیل اخیر در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: خداوند با حوادث طبیعی بندگان خود را پرورش و تربیت می‌کند.

وی فلسفه جهان هستی و آفرینش انسان را تربیت و آزمودن انسان‌ها دانست و با اشاره به اینکه حوادث و و سوانح و مشکلات دنیا یک نوع آزمون برای بیندگان خدا است، گفت: خداوند حضرت ابراهیم را با ذبح فرزند و اموال خودش مورد آزمون و آزمایش قرار داد و بعد از عبور از این خاکریز‌ها مقام امامت را به او داد.

آیت الله نمازی حوادث طبیعی از جمله سیل را نیازمند برنامه ریزی و مدیریت و وحدت رویه و تمرکز دانست و اظهار داشت: در حوادث طبیعی بررسی مدیریت وضعیت موجود و رسیدگی سریع و اورژانسی به ساماندهی و اسکان و تغذیه و بهداشت و درمان مردم در اولویت فعالیت‌های مسؤولان باید قرار داشته باشد.

وی همچنین مدیریت وضعیت آینده را دومین برنامه در حوادث طبیعی اعلام کرد و عنوان کرد: بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده آموزشی و بهداشتی و منازل مسکونی نیازمند زمان است که باید به عنوان اولویت دوم در حوادث طبیعی مورد توجه قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان برطرف کردن تخریب‌های حوادث طبیعی را نیازمند تقسیم کار بین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و اظهار داشت: با توزیع کار، هر استانی مسؤولیت برطرف کردن یک بخش از آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی را بر عهده بگیرد تا با تقسیم کار‌ها از موازی کاری و تکرار فعالیت‌ها جلوگیری شود.

آیت الله نمازی همچنین بر ضرورت امنیت بهداشتی و امنیت سیاسی و اموال عمومی در حوادث طبیعی تأکید کرد و گفت: اولویت نخست مناطق سیل زده اسکان و تغذیه و امنیت بهداشتی و سیاسی است و ساخت منزل و وسائل زندگی در اولویت بعدی است.

وی بی توجهی به مهندسی ساخت و ساز‌ها و ایجاد مناطق مسکونی در مسیر‌های ممنوعه رودخانه‌ها را از جمله ضعف‌های مدیریت دانست و افزود: ضعف‌های موجود در مهندسی منازل مسکونی نیازمند اصلاحات در نظام مهندسی کشور است تا چنین حوادث ناگواری را به دنبال نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری کرد با تدابیر مدیران و مسؤولان این آزمون سخت را با موفقیت پشت سرگذاشته و مشکلات به وجود آمده در استان‌های سیل زده با تقسیم کار‌ها و مدیریت جهادی هرچه زودتر برطرف شود.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز ابتدای این دیدار بر کمک‌های نقدی به مناطق سیل زده کشور تأکید کرد و افزود: استان اصفهان بهعنوان استان معین استا‌های لرستان و خوزستان است و مردم استان اصفهان توجه داشته باشند کمک‌های آن‌ها تاجایی که ممکن است به صورت نقدی باشد و در صورت جمع آوری کمک‌های غیر نقدی این کمک‌ها بصورت متمرکز و یکجا به مناطق سیل زده ارسال شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات