۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۰۲۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

رفع محرومیت از چهارمحال و بختیاری نیازمند برنامه ریزی و کار جهادی است

رفع محرومیت از چهارمحال و بختیاری نیازمند برنامه ریزی و کار جهادی است
امام جمعه شهرکرد گفت: باید یکبار برای همیشه با برنامه ریزی دقیق و سوق دادن امکانات به سمت این منطقه سبب رفع محرومیت به طور کامل از آن شویم که این نیازمند کار جهادی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی به میزبانی سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد فرخنده امام حسین (ع) و نامگذاری این روز به نام پاسدار خاطرنشان کرد: سپاه همواره در خط مقدم دفاع از کیان اسلامی قرار دارد و همین امر سبب شده دشمن برای مقابله با او دست به هر اقدامی بزند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه خدمت به خلق بالاترین عبادت است، اظهار کرد: تا زمانی که حالات معنوی، اعتقادی و روحی در وجود افراد زنده نباشد، خدمت به خلق صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری، دهستان موگویی از توابع شهرستان کوهرنگ را یکی از این مناطق بیان کرد و افزود: باید یکبار برای همیشه با برنامه ریزی دقیق و سوق دادن امکانات به سمت این منطقه سبب رفع محرومیت به طور کامل از آن شویم که این نیازمند کار جهادی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه همیشه و در طول سال این منطقه با بحران جدی روبه رو است، ادامه داد: در مکان‌های دیگر که در مواردی مانند سیلاب گرفتار می‌شوند با وجود فضای مجازی و دیگر امکانات این امر اطلاع رسانی می‌شود، اما در این منطقه این امکانات فراهم نیست و در حقیقت در حصر تمام عیار هستند.

وی با اشاره به سفر‌های متعدد خود به این مناطق ابراز کرد: در این سفر‌ها به جز ناله و فریاد مردم هیچ ندیدم و نشنیدم که این واقعا تأسف آور است؛ باید اعتبار کافی برای رفع محرومیت این منطقه در نظر گرفته شود که البته زمان بر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بازگشایی گردنه عسل کشان در دهستان موگویی با دارا بودن ۱۵ روستا و حدود چهار هزار جمعیت که برخی راه‌ها در آن همچنان قاطر رو است را از اقدامات مقطعی و لازم دانست و گفت: با آغاز گام دوم انقلاب، وجود محرومیت شدید در برخی مناطق کشور برازنده نظام اسلامی نیست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید نسبت به رفع محرومیت منطقه دیناران شهرستان اردل نیز تصمیمات لازم صورت گیرد، تصریح کرد: تا زمانی که راه‌های ارتباطی این مناطق اصلاح و آماده نشود، نمی‌توان به رفع محرومیت آن‌ها امید داشت.

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در روز‌های گذشته در مجموع ۴۰۰ میلی متر بارش در این استان رخ داد که در نوع خود بی سابقه است، ابراز کرد: به لطف الهی علی رغم بارش زیاد و محرومیت کامل برخی از مناطق استان، هیچ گونه خسارت جانی نداشتیم، اما خسارت‌های مالی بسیار است که دولت برای جبران آن‌ها با همه توان وارد میدان عمل می‌شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات