۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۲۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

کانون‌های مردم نهاد نقش قابل توجهی در تحقق طرح ۱۰ میلیون حافظ قرآنی دارند

کانون‌های مردم نهاد نقش قابل توجهی در تحقق طرح ۱۰ میلیون حافظ قرآنی دارند
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کانون‌های مردم نهاد نقش قابل توجهی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در مراسم اختتامیه طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت» که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قرآن کریم به مومنان توصیه و بشارت می دهد که سعادت از آن کسانی است که در راه صراط گام بردارند.

وی افزود: مسابقاتی همچون مسابقات بشارت می تواند در توسعه فرهنگ قرآنی و اهمیت نقش سازمان های فرهنگی در نشر معارف قرآنی بسیار حائز آفرین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر اینکه در نظام آموزش و پرورش نیازمند طراحی برنامه های دقیق تری هستیم تا طرح ده میلیون حافظ در کشور محقق شود، عنوان کرد: تربیت ده میلیون حافظ قرآنی سهل و آسان نیست اما می توان به جرات گفت در تحقق این طرح رشد چشم گیری را شاهد هستیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی و رسانه ها در توسعه فرهنگ حفظ ده میلیون حافظ قرآنی باید پیشگام باشند، گفت: حفظ ده میلیون حافظ جزء سی قرآن کریم بسیار خوب است اما نباید نها به یک جزء از قرآن اکتفا شود.

وی با بیان اینکه در تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم کانون های قرآنی مردم نهاد نقش قابل توجهی دارند، ابراز کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش عالی، وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه نقش قابل توجهی در تدوین برنامه تربیت ده میلیون حافظ قرآنی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح 1452 و سایر طرح‌های قرآنی مشارکت قابل توجهی دارد، گفت: سازمان اوقاف با توجه به مسؤولیت خود متعهد است که به خوبی ایفای نقش کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات