۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۴۰۴
اسلامی در شهرکرد:

کیفیت مدیریت چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر بی نظیر بود

کیفیت مدیریت چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر بی نظیر بود
وزیر راه و شهرسازی گفت: استان چهارمحال و بختیاری در مهار بحران سیلاب اخیر اقدامات چشمگیر و قابل توجهی انجام داد که از این جهت جزء برترین استان‌های کشور بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان، با اشاره به وقوع سیلاب در کشور و خسارت‌های مالی، جانی و روحی که به مردم وارد شد، گفت: به هیچ عنوان با وقوع سیلاب در کشور غافلگیر نشدیم چراکه همه پیش بینی‌ها انجام شده بود و از طریق هواشناسی در جریان کامل بارش‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در مهار بحران اقدامات چشمگیر و قابل توجهی انجام داد که از این جهت جزء برترین استان‌های کشور بود، افزود: باید این کیفیت مدیریت چهارمحال و بختیاری ثبت و تکرار شده و به نسل‌های اینده منتقل شود.

اسلامی به پیگیری‌های مستمر مسائل مربوط به سیل از سوی شخص رییس جمهور و رصد کامل امور از سوی ایشان از همان روز‌های نخست این اتفاق ناگوار اشاره و ابراز کرد: همه هدف دولت این بود که به موقع و به هنگام عمل شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد که به لطف الهی هم همین شد.

وی با بیان اینکه برای جبران خسارت‌ها تصمیمات خوبی در نشست‌های هیأت دولت صورت گرفته است، گفت: در هیأت دولت مقرر شد بیمه خسارت‌های مردم را پرداخت کند؛ در چهارمحال و بختیاری نیز می‌توان از طریق بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی پس از ارزیابی خسارت ها، پرداخت‌ها صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی برخی استان‌ها در پی سیلاب روز‌های اخیر تصریح کرد: این خسارت‌ها به خاطر خشکسالی، تشنگی زمین و پوک شدن خاک بود که سبب رانش و شکستگی زمین شد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بالا بودن خسارت‌های سیل اخیر ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه بوده است، اظهار کرد: برای ایمن سازی خانه‌های مردم باید برخی از روستا‌ها جابجا شوند چراکه با دستور رییس جمهور هیچ گونه ساخت و سازی در کنار بستر رودخانه‌ها و کانال‌ها نباید صورت گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مساکن روستایی این استان از سوی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است، بیان کرد: باید مقاوم سازی سایر مساکن نیز هر چه زودتر در دستور کار بنیاد مسکن، بخشداران و فرمانداران قرار گیرد و این از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه باید نمایندگان مجلس برای افزایش اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی با همه توان کمک کنند چراکه مطالعات بسیاری از پل‌ها و راه‌ها برای احداث در سال جاری صورت گرفته است، گفت: محور‌های ارتباطی لردگان، بروجن، شلمزار و تکمیل تونل زره جزء اولویت ‎های وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است که مسائل آن‌ها پیگیری خواهد شد. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات