۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۰۲۴۰۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد؛

آرامش گوهر مفقوده خانواده های امروزی

آرامش گوهر مفقوده خانواده های امروزی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر آرامش بودند، گفت: آرامش گوهر گم شده خانواده های امروزی است و کسب آن در گرو شاکر بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت سرداران کربلا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: شعبان در عبادت و بندگی ماه ویژه ای است.

وی افزود: در روایات داریم زمانی که پیامبر اسلام هلال ماه رجب را می دیدند می فرمودند: بارالها؛ ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک گردان؛ همچنین در جای دیگر می فرمایند: شعبان ماه من است و خدا رحمت کند کسی را که با روزه گرفتن در این ماه مرا یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با استناد به کلام امام علی(ع)، بیان داشت: حضرت می فرمایند: پیامبراسلام همه ایام ماه شعبان را روزه می گرفتند؛ همچنین بیان داشتند رحمت و فضل الهی ماه شعبان را فرا گرفته است.

استاد حوزه علمیه انفاق و صدقه دادن را از اعمال مهم در ماه شعبان بیان کرد و گفت: دنیا محل امتحان است و انسان با مواهب دنیوی مورد امتحان و آزمایش قرار می گیرد بنابراین هر انسان غنی و فقیری در دنیا نسبت به مالشان امتحان می شوند.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر کشور، بیان داشت: عمق این حادثه بسیار عظیم است به حدی که تنها در استان خوزستان به بیش از 400 هزار نفر هشدار داده شده تا منازل خود را ترک کنند و این بسیار سخت است؛ بنابراین مردم در کمک رسانی به سیل زدگان از هیچ کار خیری نباید دریغ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تاکید بر اینکه مواهب دنیوی نباید انسان را از یاد قیامت غافل کند، ادامه داد: امام علی(ع) ترازوی اعمال هستند بنابراین اعمال و انفاق همه انسان‌ها را در قیامت با اعمال و انفاق حضرت مقایسه می کنند.

این استاد حوزه علمیه مهمترین شاخصه و خصوصیت حضرت ابوالفضل العباس را وفاداری به امام و مقام ولایت بیان کرد و گفت: زمانی که در شب عاشورا امام حسین(ع) بیعت خود را از حاضران برداشتند خطاب به آنان فرمودند: هر کسی می خواهد همین امشب برود؛ نخستین کسی که بلند شد و با امام بعیت وفاداری و ماندن بست حضرت قمر بنی هاشم(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) در ادب، وفا، کمال، اخلاق و ایمان فردی بی نظیر بودند ادب حضرت به حدی بود که تا قبل از شهادتشان حتی یکبار امام حسین(ع) را برادر خطاب نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در اوج یقین بودند، عنوان کرد: زمانی که امام حسین(ع) در سوم شعبان به مکه رسیدند نامه ای به برادر خود محمد حنفیه نوشتند و فرمودند: «أما بعد فکأنّ الدنیا لم تکن، و کأنّ الآخرة لم تزل و السلام». این کلام بیانگر آن است که امام حسین(ع) اسیر دنیا نبودند.

این استاد حوزه علمیه درخصوص جایگاه عظیم شان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: درجات امامزادگان متفاوت است و امامزاده ای دارای مقام و رتبه بالایی است که دارای جایگاه رفیع باشد، مزارش مشخص بوده و امام معصوم به زیارت ایشان توصیه کرده باشند و دیگر آن که زیارت نامه برای آن امامزاده واجب التعظیم نقل شده باشد و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) چنین شخصیتی دارند. در روایات است هر کسی حضرت عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مظهر آرامش بودند و آرامش گوهر گم شده خانواده های امروزی است امروز اگر مردم در بلاها و شادی ها شاکر خداوند باشند به آرامش واقعی دست می یابند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات