۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۰۲۴۳۳
مفتی استرالیا:

دشمنان از اتحاد امت اسلامی می‎ترسند

دشمنان از اتحاد امت اسلامی می‎ترسند
مفتی استرالیا بیان کرد: دشمنان با ایجاد تفرقه و نفاق درپی ضربه زدن به اتحاد امت اسلامی هستند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ مصطفی رائد مفتی استرالیا و نیوزیلند طی سخنانی در پانزدهمین همایش بین المللی و فرهنگی بهار شهادت که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، گفت: عراق جایگاه بسیار بزرگی در امت اسلامی دارد و مردم این کشور نیز انسان های بزرگی هستند.

وی حضور در بارگاه مطهر امام حسین (علیه السلام) را مایه افتخار دانست و اظهار داشت: در این مکان مقدس که ملائکه حضور دارند، انسان احساس معنویت بسیار پیدا می کند.

با بررسی حقایق تاریخ درمیابیم که برتری عراق بر امت اسلامی ثابت شده است، زیرا بیش از 80 درصد علمای جهان اسلام از عراق هستند و تجویدی که اکنون قاریان می خواهند به «خلیل بن احمد الفراهیدی» واضع علم عروض و رسم حرکات در کلمات قرآن کریم باز می گردد.

وی از ایجاد هر گونه اختلاف میان دو مذهب شیعه و سنی انتقاد کرد و گفت: این دو مذهب به قرآن کریم، نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و به جوهر اسلام اعتقاد دارند، بنابراین نباید اختلافی میان این دو طائفه بزرگ وجود داشته باشد.

این عالم اهل تسنن تاکید کرد که همه باید بدانند که اسلام واحد است و فرقی میان شیعه و سنی وجود ندارد و کسانی که به تکفیر دیگران می پردازند، خودشان کافر هستند. دشمنان با هدف های مغرضانه به ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و نشر اکاذیب می پردازند. دشمنان از اتحاد امت اسلامی می هراسند زیرا اتحادشان مانند شمشیری است که هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر آنها را ندارد.

لازم به ذکر است؛ جشنواره بین‌المللی سالانه «بهارشهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلا برگزار می‌شود و محافل انس با قرآن، جلسات پژوهشی، شب شعر، محافل ادبی، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب این جشنواره از روز ۱۶ فروردین‌ماه با مشارکت ناشرانی از ۸ کشور عراق، آمريكا، لبنان، تونس، مصر، ايران، سوريه، اردن آغاز شد و تنوع آثار و تولیدات فرهنگی برای قشرهای مختلف جامعه اعم از کودکان، خانواده، نخبگان فرهنگی مراکز آکادمیک و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه، از وجوه تمایز این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل آن است.

ارسال نظرات